عصر بازار

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

ارائه ۵۴۸ هزارمیلیارد تومان تسهیلات به بخش های اقتصادی در سال ۹۵

عصر اعتبار- رئیس‌ کل بانک مرکزی از ارائه ۵۴۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال این میزان ۳۰ درصد افزایش یابد.

ارائه ۵۴۸ هزارمیلیارد تومان تسهیلات به بخش های اقتصادی در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ولی الله سیف روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران درباره برنامه نظام بانکی برای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال جاری، این مطلب را بیان کرد.
    وی افزود: عملکرد بانک ها در سال 95 بسیار درخشان بوده و یکی از نمونه های آن بحث تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط بود که بسیار بیشتر از اهداف تعیین شده در نظام بانکی توانست ایفای نقش کند.
    سیف خاطرنشان کرد: نظام بانکی در گسترده کردن و تامین دادن مقوله اشتغال و تحرک اقتصادی نقش بسیار جدی را بر عهده داشته است.
    رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به رشد 11.6 درصدی اعلام شده از سوی بانک مرکزی در آذرماه سال گذشته، ادامه داد: بخش عمده این رشد اقتصادی مربوط به نفت بوده اما آمار در بخش صنعت نیز نشان می دهد فصل به فصل شاهد رشد بیشتری بوده ایم.
    سیف اضافه کرد: این امر نشان دهنده جهت گیری های درستی است که در نظام بانکی اتخاذ شده است.
    وی توضیح داد: مشکل اساسی ما با توجه به فضای موجود، تنگناهای مالی و تسهیلاتی است که این مشکل را نیز با دقت در نوع مصرف منابع محدود حل می کنیم یعنی تلاش ما در جهت تخصیص بهینه منابع می تواند اثر بخشی بیشتری داشته باشد. این ایده در سال جاری هم ادامه می یابد.
    رئیس کل بانک مرکزی افزود: دو مشکل در نظام بانکی وجود دارد که شامل عدم تعادل در درآمد و هزینه و همچنین عدم تعادل در دارایی و بدهی است که دولت برای هریک برنامه داشته و با اقداماتی که در سال گذشته خصوصا در رابطه با افزایش سرمایه در بانکها پیگیری کرده این برنامه آغاز شده ودر سال 96 هم گسترده تر انجام می شود.
    سیف ادامه داد: در سال جاری حمایت بیشتری از فعالیت ها و سرمایه گذاری تولیدی خواهیم داشت لذا در کنار آن ارائه خدمات بانکی به نظام اقتصادی کشور متوقف نخواهد شد و با همان تجربه سال گذشته، استمرار می یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی