عصر بازار

رئیس کل سازمان امور مالیاتی خبر داد:

وصول ۳۳ هزار میلیارد ریال مالیات با کشف تراکنش های مشکوک بانکی

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از وصول ۳۳ هزار میلیارد ریال مالیات از محل کشف و شناسایی تراکنش های مشکوک بانکی در سال گذشته خبر داد.

وصول ۳۳ هزار میلیارد ریال مالیات با کشف تراکنش های مشکوک بانکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رسانه مالیاتی ایران، سیدکامل تقوی نژاد با بیان اینکه مهمترین برنامه سازمان امور مالیاتی کشور مبارزه با فرار مالیاتی است، گفت: با اصلاح قانون مالیات های مستقیم و همچنین بهره مندی از اطلاعات جامع مالیاتی و دسترسی به اطلاعات هویتی، مالی، پولی و عملکردی مودیان، گام بزرگی برای مقابله با فرار مالیاتی در کشور برداشته شده است.
    وی خاطرنشان کرد: ایجاد دفتر مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی در سازمان امور مالیاتی کشور نیز روند رسیدگی به پرونده های کلان فرار مالیاتی را تسریع بخشیده است.
    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: تنها در شش ماهه دوم سال 95، با بررسی 77 پرونده مالیاتی، سازمان امور مالیاتی کشور توانسته است 990 میلیارد تومان مالیات تعیین و وصول کند.
    وی شناسایی مودیان جدید را جزو اولویت های اساسی این سازمان برشمرد و اظهار داشت: با ایجاد پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی و تقویت و افزایش سیستم های واحدیابی مکانیزه، روند مبارزه با فرار مالیاتی سرعت یافته است.
    به گفته تقوی نژاد، در سال 95 و با تکیه بر اطلاعات این پایگاه، در حدود 300 هزار مودی مالیاتی جدید شناسایی و مالیات حقه از آنان اخذ شده است.
    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: با پیگیری و رصد فعالیت شرکت های صوری و غیرواقعی، توانستیم بیش از 3000 شرکت صوری را شناسایی و به مودیان معرفی کنیم.
    وی همچنین از وصول 33هزار میلیارد ریال مالیات از محل کشف و شناسایی تراکنش های مشکوک بانکی در سال گذشته خبر داد و گفت: با بررسی به عمل آمده، فرار مالیاتی این افراد شناسایی و برای آنان برگ تشخیص صادر شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی