عصر بازار

تجربه رشد اقتصادی منفی برای اقتصاد مطرح دنیا

نرخ بیکاری ژاپن چند درصد است؟

عصر اعتبار-ژاپن به عنوان یکی از قدرت‌های اقتصادی طی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ میلادی شاهد کاهش نرخ رشد اقتصادی،کاهش نرخ مشارکت اقتصادی، کاهش بیکاری و کاهش جمعیت فعال کشور است.

تجربه رشد اقتصادی منفی برای اقتصاد مطرح دنیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از   میزان، کشور ژاپن با داشتن تولید ناخالص داخلی در حدود 5 تریلیون دلار به عنوان یکی از قدرت‌های اقتصادی دنیا به حساب می آید.

    کشوری که محدودیت در منابع طبیعی مانع پیشرفت آن نشده و با این شرایط در صنایع مختلف به ویژه در صنایع با تکنولوژی بالا پیشگام است و متقاضیان محصولات این کشور با اطمینان خاطر اقدام به خرید از صنایع خودروسازی، صنایع شیمیایی، ماشین آلات الکتریکی، کشتی سازی، ماشین ابزار می کنند.

    گفتنی است این کشور در کنار صنایع داخلی، صاحب چندین شرکت بین المللی است.
    بنا بر بررسی های صورت گرفته آمریکا، چین و کره جنوبی بیشترین سهم را در تجارت با این کشور دارند.

    در بررسی صورت گرفته از نرخ رشد اقتصادی این کشور طی سال های 2000 تا 2014  نوسان قابل توجهی را داشته، ژاپن در ابتدا سال 2000 رشد اقتصادی 2.3 درصد را تجربه کرد و در دو سال پس از آن شاهد کاهش این رقم به 0.4 درصد و 0.3 درصد بودند، مجددا این رقم در سال 2004 به 2.4 درصد افزایش یافت و سپس در چندین سال متمادی کاهش رشد را تجربه کرد به طوری که در سال 2009 میلادی به کمترین میزان خود یعنی منفی 5.5 درصد رسید و سپس در سال 2010 به بیشترین میزان خود یعنی مثبت 4.7 درصد رسید و تغییرات نرخ رشد اقتصادی تا سال 2014 کاهش این رقم تا منفی 0.1 درصد بوده است.

     

    همچنین آمارهای مشارکت اقتصادی کشور ژاپن طی سال 2000 تا 2014 نشان دهنده کاهش این شاخص از 62.4 درصد تا 59.2 درصد است.گفتنی است شاخص مشارکت اقتصادی نشان دهنده درصد افراد شاغل و بیکار از جمعیت کل سن کار هستند.

     

     

     

     

     

     

     

     

    جمعیت فعال این کشور طی سال سال 2000 تا 2014 کاهش 2 میلیون و 26 هزار و 177 نفری داشته است

    نرخ بیکاری در کشور ژاپن در این سال‌ها در دامنه 3.9 درصد تا 5.4 درصد در نوسان بوده است. به گونه‌ای که بیشترین آمار بیکاری متعلق به سال 2002 و کمترین میزان متعلق به سال 2007 است.

     

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی