عصر بازار

سکه در معاملات بازار نقدی و آتی تغییر مسیر داد

عصر اعتبار- روند کاهشی نرخ دلار و اونس جهانی روز گذشته متوقف شد تا بهای سکه در بازار نقدی و آتی در بورس کالای ایران حرکت مثبتی را تجربه کند.

سکه در معاملات بازار نقدی و آتی تغییر مسیر داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» ، با وجود اینکه روز دوشنبه فضای بازار ارز آرام بود، اما اونس روند مثبتی را تجربه کرد بر همین اساس قیمت سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالا با تبعیت از اونس با رشد نرخ رو به رو شدند.

    به این ترتیب در معاملات دیروز هر 5 سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا روند قیمتی افزایشی را به ثبت رساندند.

    بر اساس آمار معاملات، سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 204 هزار تومان، افزایش 0/32درصدی را تجربه کرد. همچنین قرارداد تحویل تیر سال جاری با قیمت یک میلیون و 240 هزار تومان افت 0/19 درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور امسال نیز با نرخ یک میلیون و 281 هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت 0/21 درصدی را تجربه کرد.

    همچنین سررسید آبان ماه هم با نرخ یک میلیون و 324 هزار تومان معامله و با افزایش 0/21 درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی ماه نیز با قیمت یک میلیون 362 تومان به ثبت رسید و با رشد قیمت 0/21 درصدی رو به رو شد.

    همچنین حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به 5 هزار 915 قرارداد و ارزش 799 میلیارد ریال رسید.

    در سومین روز هفته، هر سکه تمام بهار آزادی در بازار نقدی با 4 هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 201‌ هزار تومان رسید، این در حالی بود که سکه روزهای شنبه و یکشنبه در مجموع 10 هزار تومان از ارزش خود را از دست داده بود.

    همچنین نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب با قیمت های 663 هزار تومان و 378 تومان در بازار نقدی معامله شد.



    ایمیل

    کد امنیتی
    ثبت

    توضیحات

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی