عصر بازار

بانک مرکزی اهرم نظارتی طلا و ارز کشور است

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: در قیمت گذاری سکه مجموعه‌ای از عوامل تاثیر دارد و قیمت جهانی و قیمت ارز مهم است.

بانک مرکزی اهرم نظارتی طلا و ارز کشور است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد کشتی آرای در گفتگوی برنامه پرسمان رادیو گفت و گو اظهار داشت: اهرم نظارتی و مسئول ارز و طلای کشور،بانک مرکزی است که برای تنظیم بازار همیشه وارد عمل شده است.
    رئیس اتحادیه ی طلا و جواهر تهران افزود : در مواقعی که روی قیمت سکه در بازار (به دلیل افزایش تقاضا) حباب ایجاد شود ، بانک مرکزی وارد بازار می شود و با حراج هایی که در مقاطع مختلف در بانک های عامل خود دارد ،قیمت و عرضه و تقاضا را کنترل می کند.
    وی خاطر نشان کرد: در ایران قیمت طلا از حاصلضرب قیمت ارز و قیمت جهانی تعیین می گردد بطوریکه در مورد هر قطعه سکه (با وزن 8 گرم ممیز133 هزارم گرم) مقدار طلایی که درونش بکار رفته با قیمت جهانی و ارز محاسبه می شود.
    کشتی آرای افزود : در این محاسبه مبالغی نیز بعنوان هزینه ی ضرب و هزینه های جانبی در نظر گرفته می شود و پس از آن قیمت تمام شده ای حاصل می شود و در پایان سود معمول و معقولی که غالبا در بازار رایج است به این قیمت تمام شده اضافه می شود که در واقع قیمت نهایی و واقعی سکه خواهد بود.
    رئیس اتحادیه ی طلا و جواهر تهران اذعان کرد: هر فرد غیر حرفه ای نیز می تواند با در دست داشتن قیمت جهانی، قیمت ارز و وزن سکه،قیمت سکه را محاسبه کند.
    دکتر حسینی،عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران هم گفت : قیمت طلا در بازار ایران از معدود کالاهایی است که دقیقا با قیمت جهانی و قیمت دلار مرتبط است.
    این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد کالاهای خیلی کمی داریم که تا این حد وابسته به عوامل جهانی باشد و روزی که اقتصاد کشورمان ثبات نداشت همه کالاها به شدت به قیمت ارز و طلا وابسته بود و در حالت ثبات اقتصادی نیز قطعا دیگر بحث سکه و طلا نمی تواند موضوع اصلی اقتصاد کشور باشد.
    عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران تصریح کرد : به نظر می رسد بانک مرکزی مقداری نظارت و کنترل را در این زمینه بیشتر کرده و به دلیل ثبات قیمت دلار،حساسیت های قیمت سکه کاهش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو