عصر بازار

ارائه وام ۲۰ میلیارد تومانی برای ساخت شناورهای دریایی

عصر اعتبار- رضوانی گفت: صندوق توسعه صنایع دریایی از سال ۹۵ سقف تسهیلات تعمیرات شناورهای دریایی را از ۲۰۰ میلیون تومان به دو میلیارد تومان افزایش داده است که این خود می تواند در گردش زنجیره صنعت دریایی اثر بخش واقع شود.

ارائه وام ۲۰ میلیارد تومانی برای ساخت شناورهای دریایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»؛ رضوانی گفت: به منظور رونق تولید و اشتغال تا سقف 20 میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت شناور های دریایی ارایه می دهیم.

    عبدالمجید رضوانی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشور که به اتفاق معاون فنی و برنامه ریزی صندوق توسعه صنایع دریایی و رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر برای بازدید و بررسی مسائل و مشکلات واحد های شناور سازی بوشهر به این استان سفر کرد، در حاشیه این سفر اظهار کرد: صندوق توسعه صنایع دریایی به منظور پشتیبانی از واحد های شناور سازی در چند سال اخیر توانسته است خدمات حمایتی مهمی را در راستای رونق اقتصادی درقالب تسهیلات بانکی در بخش ساخت شناور، تعمیرات شناور، تکمیل شناورهای نیمه تمام ،توسعه کارگاه ، سرمایه درگردش و همچنین تسهیلات کارمزد ضمانتامه ارایه کند.

    رضوانی با بیان اینکه صنعت کشتی سازی در استان بوشهر سابقه ای دیرینه دارد، گفت: صندوق توسعه صنایع دریایی از سال 95 سقف تسهیلات تعمیرات شناورهای دریایی را از 200 میلیون تومان به  دو میلیارد تومان افزایش داده است که این خود می تواند در گردش زنجیره صنعت دریایی اثر بخش واقع شود.

    در ادامه معاون فنی و برنامه ریزی صندوق توسعه صنایع دریایی با مطرح کردن این موضوع که واحد های شناور سازی که برای دریافت تسهیلات در هریک از بخش های مربوطه به بانک های عامل معرفی می شوند، می توانند از تسهیلات کارمزد ضمانتامه به منظور کاهش سود بانکی خود استفاده کنند، عنوان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر نرخ تسهیلات سود بانکی برای متقاضیان 18 درصد است صندوق توسعه صنایع دریایی به منظور حمایت های خود توانسته است این نرخ وام را به 12 درصد، ویژه شناورسازان دریایی که به بانک های عامل معرفی می شوند، کاهش دهد.

    بهمن حروفی ابراهیمی بخش دیگری از حمایت های صندوق را خدمات ضمانتنامه های بانکی دانست و افزود: به منظور کمک به متقاضیان برای افزایش ضمانتامه خود تا سقف 5 میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه صنایع دریایی و سقف 10 میلیارد تومان از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و در مجموع به ارزش 15 میلیارد تومان در جهت روان ساختن کار و فعالیت در این حوزه، قابلیت پوشش ضمانتنامه وجود خواهد داشت.

    وی با اشاره به تشکیل 73 فقره پرونده تسهیلات برای کمک به  واحدهای شناورسازی در سال گذشته، گفت: از این تعداد 8 فقره پرونده به ارزش 250 میلیارد تومان به بانک های عامل ارجاع داده شده است که از این مبلغ 50 میلیارد تومان مصوبه بانک را دریافت کرده اند و مابقی در فرایند تصویب هستند.

    به گفته حروفی ابراهیمی حمایت های متعددی در قالب تسهیلات بانکی برای واحد های شناورسازی در استان بوشهر مانند شرکت صنعتی دریایی صدرا بوشهر و شرکت ایلکا صورت گرفته است که این نشان از پویایی صنعت کشتی سازی دراین استان است.

    وی در پایان از متقاضیان تسهیلات صندوق توسعه صنایع دریایی خواست تا با مراجعه به سایت الکترونیکی مربوطه به آدرس www.imf.ir می توانند از کلیه حمایت ها و خدمات لازم مطلع شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی