عصر بازار

اظهار نظر رئیس کل بانک مرکزی در خصوص مؤسسه اعتباری کاسپین

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی نشستی که روز سه شنبه ١٩ اردیبهشت ماه با خبرنگاران درمحل بانک مرکزی تشکیل شد به سوالات انان پاسخ داد .

اظهار نظر رئیس کل بانک مرکزی در خصوص مؤسسه اعتباری کاسپین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که نسبت به چگونگی وضعیت موسسه کاسپین و تجمعاتی که در مقابل بانک مرکزی از سوی برخی از سپرده‌گذاران برگزار می شود گفت : به هر حال هشت تعاونی غیرمجاز در حال فعالیت بودند که در دولت یازدهم تصمیم به تجمیع آنها در قالب یک موسسه و ساماندهی انها گرفته می‌شود که تحت عنوان کاسپین در سال 1394 مجوز فعالیت دریافت می‌کند. اما وی گفت که متاسفانه این روزها همه مشکلات این تعاونی‌ها را گردن کاسپین می‌اندازند، در حالی که کاسپین موسسه دارای مجوز بانک مرکزی است که هیچ مشکلی ندارد، چرا می‌گویید کاسپین؟ چون می‌خواهید آن را به مجوزی که بانک مرکزی اعطا کرده ربط دهید در حالی که این موسسه هیچ مشکلی ندارد و آنچه که اکنون اتفاق افتاده مربوط به سپرده‌گذاران تعاونی‌های آن از جمله فرشتگان است.
    رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: باید از کسانی که مسئول اصلی فعالیت این تعاونی‌ها بوده و در نهایت کار آنها را به اینجا رسانده‌اند سوال بپرسید وگرنه ما در بانک مرکزی تصمیم به تجمیع آنها گرفته تا بتوانیم ساماندهی‌شان کنیم.
    دکتر سیف تصریح کرد: ما تعهدات کاسپین را برعهده گرفتیم و من آدم بی مسؤلیتی نیستم که بخواهم از بار آن شانه خالی کنم، این در حالی است که دراین مدت اقدامات لازم را انجام داده‌ایم تا منابع سپرده‌گذاران حیف نشود.
    وی یادآور شد: با پیگیری‌هایی که از سوی حوزه نظارت بانک مرکزی و مراجع قضایی در جریان است به زودی تکلیف تمامی تعاونی‌های زیرمجموعه کاسپین مشخص شده و تعیین تکلیف می‌شوند.
    رئیس کل بانک مرکزی همچنین به این موضوع که تاکنون 2500 میلیارد تومان از دارایی‌های فرشتگان ارزیابی شده و در حال انتقال است، تاکید کرد که از زمانی که این انتقال کامل شده و شروع به تعیین و تکلیف سپرده‌گذاران می‌شود آنگاه جزئی از موسسه کاسپین که بانک مرکزی مجوز آن را اعطا کرده محسوب خواهند شد.
    سیف این را هم گفت که بانک مرکزی در کنار منابعی که از تعاونی‌های زیرمجموعه کاسپین به آن منتقل می‌شود، خط اعتباری در نظر خواهد گرفت تا بتواند منابع سپرده‌گذاران را پرداخت کنند.
    دکتر سیف  در ادامه اظهار داشت، البته اگر سپرده گذاران مایل به دریافت سپرده‌هایشان باشند چون از آن روز به بعد می شوند سپرده گذار کاسپین با مجوز ممکن است آن‌ روز بگویند “نه، نمی‌خواهیم بگیریم“ ولی الآن نفرمایید سپرده گذاران کاسپین، این افراد سپرده گذاران تعاونی در حال انحلال فرشتگان هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو