عصر بازار

پیش بینی کاهش رشد اقتصادی انگلیس در سال ۲۰۱۷

عصر اعتبار- بانک مرکزی انگلیس روز پنجشنبه در گزارشی ضمن پیش بینی کاهش رشد اقتصادی سال جاری در این کشور به ۱.۹ درصد، نسبت به افزایش نرخ تورم و وضعیت اقتصادی این کشور طی سه سال آینده ابراز نگرانی کرد.

پیش بینی کاهش رشد اقتصادی انگلیس در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در گزارش سه ماهه دوم سال 2017 بانک مرکزی انگلیس اشاره شده که نرخ تورم به جای 2.4 درصد، 2.7 درصد در سال جاری پیش بینی می شود که «این مساله ناشی از کاهش ارزش پوند از اواخر سال 2015 و تاثیر منفی بر قیمت مصرف کننده بوده است».
    بانک مرکزی همچنین پیش بینی کرده است که سطح درآمد در انگلیس به شرط اینکه رابطه این کشور «با اتحادیه اروپا پس از برگزیت هموار باشد»، طی سال های آتی روند افزایشی خواهد داشت.
    با این حال کارشناسان اقتصادی معتقدند که افزایش نرخ تورم تاثیر افزایش سطح درآمد را خنثی می کند.
    'مارک کارنی' رئیس بانک مرکزی روز پنجشنبه در یک نشست خبری عنوان کرد: ما سال گذشته پیش بینی کرده بودیم که درآمدها به طور واقعی در سال جاری فشرده خواهد شد. به عبارت دیگر حقوقی که مردم می گیرند پاسخگوی افزایش هزینه های مصرفی نیست. لذا خانواده های انگلیسی طی سال جاری دوران پرچالشی را خواهند داشت.
    گزارش بانک مرکزی و هشدار نسبت به افزایش نرخ تورم در انگلیس در حالی منتشر می شود که رای دهندگان انگلیسی قرار است کمتر از یک ماه دیگر به پای صندوق های رای بروند.
    اسکای نیوز در گزارشی روز پنجشنبه گفت: از نگاه برخی، گزارش امروز بانک مرکزی می تواند هشداری برای رای دهندگان نسبت به خطرات برگزیت سخت باشد. این در حالی است که رئیس بانک مرکزی تاکید دارد که تمایلی به دخالت و تاثیر گذاری در نتیجه انتخابات ندارد.
    این شبکه خبری افزود: گزارش یادشده همچنین زنگ خطری برای سرمایه گذاران خارجی در بازار انگلیس به شمار می رود که احتمال دارد طی سه سال آینده هزینه استقراض افزایش یابد.
    گفتنی است که به دنبال انتشار گزارش بانک مرکزی انگلیس، ارزش پوند در برابر دلار کاهش یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی