عصر بازار

صادرات ۶.۱ میلیون دلاری محصولات فناوری در پارک علم‌وفناوری یزد

عصر اعتبار- رییس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به فروش ۸۵۰۰ میلیارد ریال و صادرات ۶.۱ میلیون دلاری محصولات فناوری پارک علم و فناوری یزد طی سه سال گذشته، پارک یزد را پارکی پیشرو و موفق در کشور دانست.

صادرات ۶.۱ میلیون دلاری محصولات فناوری در پارک علم‌وفناوری یزد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر داریوش پورسراجیان با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال برای جوانان جامعه، اظهار کرد: بر اساس آمار، از سال 93 تا پایان 95، پارک علم و فناوری یزد برای 540 نفر از نخبگان و فارغ‌التحصیلان کارآفرین استان اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

    وی توسعه کمی و تنوع‌بخشی خدمات و تسهیلات مالی-اعتباری به نخبگان و پژوهشگران تحت حمایت پارک علم و فناوری از طریق صندوق پژوهش و فناوری را از دیگر اقدامات پارک عنوان کرد و افزود: در این دوره‌ سه ساله 326 میلیارد ریال انواع تسهیلات حمایتی در قالب یک هزار و 496 طرح به متقاضیان پرداخت شده است.

    رییس پارک علم و فناوری یزد با بیان این‌که 179 هسته و موسسه فناور در مراکز فناوری اقبال، مراکز رشد و سایر نهادهای تابعه پارک مستقر هستند، از استقرار 80 موسسه فناور دیگر و پنج آزمایشگاه تخصصی در حوزه‌های زیست فناوری و سیستم‌های پیشرفته در آینده نزدیک به دنبال افتتاح ساختمان جدید مراکز رشد اقبال خبر داد.

    پورسراجیان با اشاره به فروش 8500 میلیارد ریال و صادرات 6.1 میلیون دلاری محصولات فناوری پارک علم و فناوری یزد اعم از کالا و خدمات طی سه سال گذشته، خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری یزد با توجه به آخرین آمار مقایسه‌ای مربوط به سال 94 با اختصاص 10 درصد از صادرات فناوری پارک‌های کشور به خود، رتبه دومی کشور را در این رابطه کسب کرده است.

    وی در ادامه توسعه مراکز نوآوری در سایر نهادهای آموزشی و پژوهشی استان و شهرستان‌ها را از دیگر اقدامات پارک برشمرد و افزود: پارک در سه سال گذشته،  از 220 طرح نوآوری حمایت کرده و دفتر مالکیت فکری این پارک علاوه بر ارزیابی 261 پرونده ثبت اختراع، 99 پرونده را نیز مورد تایید قرار داده است.

    این مقام مسئول با اشاره به اهمیت گسترش تعاملات بین‌المللی پارک و توسعه همکاری‌های بین‌المللی، برگزاری تور فناوری- صنعتی آلمان، همکاری منطقه‌ای با پارک‌های فناوری تفلیس و امارات متحده عربی را از اقدامات انجام شده نام برد.

    وی در ادامه‌ این فعالیت‌ها به عقد تفاهم‌نامه همکاری با پارک گرجستان و ایجاد دفتر تبادل فناوری و تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه UPM مالزی نیز اشاره کرد.

    پورسراجیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های پارک در سال جاری، تصریح کرد: بهبود ساختار مدیریت پارک و مراکز رشد از طریق ارتقای نیروی انسانی و اصلاح تشکیلات از برنامه‌های سال 96 است.

    وی با بیان این که استخراج اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان و تقویت بازار شرکت‌های فناور از دیگر برنامه‌های پارک است، افزود: این پارک در نظر دارد با ایجاد تعامل با بانک‌ها، نهادها و موسسات مالی و بانکی، هزینه‌های مالی طرح‌های فناوری در استان را تامین کند.

    رییس پارک علم و فناوری یزد در زمینه امور بین‌الملل با اشاره به توسعه مراکز تبادل فناوری، تصریح کرد: تداوم و توسعه برنامه‌های آموزشی ملی و بین‌المللی جهت مدیران ارشد پارک‌ها و مراکز رشد، برقراری ارتباط با شبکه‌ها و مراکز بین‌المللی در حوزه فناوری، پیگیری شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، طراحی فرایند، روش و دستوالعمل جذب شرکت‌های خارجی، از دیگر برنامه‌های پارک در سال‌جاری است.

    وی با بیان این‌که مرکز نوآوری پارک با هدف حمایت از طرح‌های نو و کاربردی و کمک به اجرایی کردن ایده‌های افراد خلاق تاسیس شده است، تصریح کرد: تدوین برنامه جامع پوششی ذخیره ایده تا کسب و کار، تکمیل فرایند ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه‌های استان و تدوین برنامه توسعه فرهنگ خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در جامعه از برنامه‌های امسال است.

    پورسراجیان در پایان با اشاره به تدوین برنامه توسعه فرهنگ خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در جامعه، تصریح کرد: تدوین برنامه جامع پوشش زنجیره ایده تا کسب و کار از جمله برنامه‌های در دستور کار امسال پارک یزد است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی