عصر بازار

معرفی ۹۰ طرح پس از برجام به سرمایه گذاران خارجی در مناطق آزاد کشور

عصر اعتبار- معاون اقتصادی و سرمایه گذاری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت:در دورانی که کشور با تحریم روبه رو بود سرمایه گذاران علاقه زیادی به مذاکره با ما نداشتند اما پس از برجام و فراهم شدن بسترهای مورد نیاز ۹۰ طرح در مناطق آزاد به سرمایه گذاران خارجی معرفی شد .

معرفی ۹۰ طرح پس از برجام به سرمایه گذاران خارجی در مناطق آزاد کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، «محمد معزالدین» شامگاه پنجشنبه، به آزاد سازی 200 هزار متر مربع از زمین های تصرف شده در کیش اشاره کرد و افزود: در منطقه آزاد کیش و در دولت تدبیر و امید بیش از 200 هزار متر از این زمین ها به دولت بازگردانده شد .
    وی در مراسم افتتاح برج های دوقلو کیش، افزود: از کارهای مهمی که در این دولت در مناطق آزاد صورت گرفت تنظیم سند راهبردی برای هفت منطقه آزاد و همچنین هفت منطقه جدید بود .
    معزالدین به شفاف سازی انجام شده در امور مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: در آمد مناطق آزاد کشور در این سال ها به 870 میلیارد تومان رسیده و با بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان منابع ،همچنان طرح های مختلفی را در سالجاری اجرایی خواهیم کرد .

    ** 860 میلیون دلار صادرات از طریق مناطق آزاد / معرفی 90 طرح برای سرمایه گذاری
    معزالدین به صادرات 860 میلیون دلاری از مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: به صورت تقریبی بخش قابل توجهی از طرح ها را به پایان رساندیم .
    وی به اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها و تاثیر آن بر جذب سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و توضیح داد: با اجرایی شدن برجام در منطقه ویژه اقتصادی عسلویه طرح بزرگی به سرانجام رسید، تلاش داریم با جذب سرمایه گذاری خارجی ظرفیت های بیشتری در مناطق آزاد ایجاد شود.
    معاون اقتصادی و سرمایه گذاری دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد تصریح کرد : پس از برطرف شدن تحریم ها بیش از 90 طرح در مناطق آزاد را برای انجام سرمایه گذاری به سرمایه گذاران خارجی معرفی کردیم و تلاش داریم طرح هایی عمرانی را همچنان تکمیل و به سرانجام برسانیم .
    وی گفت که با ثبات اقتصادی بدست آمده بخش عمده ای از طرح های نیمه کاره ‌چه طرح هایی در بخش دولتی و طرح هایی که در بخش خصوصی بود به سرانجام رسید.
    به گزارش ایرنا ، معزالدین مهمترین توفیق بدست آمده از برجام را مهار تورم عنوان کرد و گفت: با وضعیت پیش آمده سرمایه گذاران به کار امیدوار شده اند، طرح های نیمه کاره زیادی وجود داشت که امروز شاهد بهره برداری یکی از آنها هستیم .
    وی گفت: علاوه بر این در دولت تدبیر و امید توانستیم تعدادی قابل توجهی از روستاها را در مناطق آزاد بازسازی کنیم ،بخش های زیادی از روستاهای قشم آبرسانی شده است که در گذشته کمتر به آن توجه می شد .
    معزالدین با بیان اینکه تاکنون برای افزایش سرمایه گذاری در مناطق آزاد 160 میلیون دلار سرمایه جذب شده است.با این میزان سرمایه گذاری تلاش داریم طرح های زیادی در مناطق آزاد کشور به نتیجه برسد.

    ** ساخت 200 کیلومتر آزاد راه در مناطق آزاد
    معزالدین به ساخت حدود 200 کیلومتر آزاد راه در مناطق آزاد در طول این سالها اشاره کرد و گفت : بهره برداری از یک فرودگاه در ماکو، افتتاح بندر کاسپین در منطقه انزلی و ایجاد بندر 30 هزار تنی در جزیره کیش از آن جمله است .
    حجت الاسلام معین شیرازی پژوهشگر دینی نیز در این مراسم گفت: تقارن افتتاح این بنا با ولادت حضرت ولی عصر(عج) در سال تولید و اشتغال نشان از توجه سرمایه گذاران به اشتغال جوانان دارد.
    وی ادامه داد: همه مسلمانان به حضور حضرت مهدی (عج) اعتقاد و منجی عالم بشریت را قبول دارند .
    حجت الاسلام شیرازی گفت که تمام ادیان الهی که کتاب آسمانی دارند ظهور امام زمان (عج) را از مسلمات و کسانی که انتظار به ظهور امام عصر دارند آن را بسیار نزدیک می دانند.
    حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش نیز در این مراسم گفت: کسانی که با انجام سرمایه گذاری برای عمران ، آبادانی و ایجاد اشتغال جوانان تلاش می کنند اجر اخروی خواهند داشت.
    وی گفت: با سرمایه گذاری داخلی مجموعه بزرگی به بار نشسته و زمینه اشتغال تعدادی از جوانان نیز فراهم شده است .
    سرمایه گذار این مجموعه مسکونی نیز افزود: تمدن ایران زمین در تاریخ افتخار آمیز بوده و معماران ایرانی ساختمان های ماندگار زیادی را برای ایرانیان به یا گار گذاشته اند.
    مشتاق مشتاقی گفت: تقسیم جامعه به 4 و 96 درصدی در جهت اقتصاد مقاومتی نیست زیرا سرمایه گذار را در انجام سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و تولید دلسرد می کند.
    وی افزود: در آستانه نیمه شعبان شاهد افتتاح این مجموعه 75 هزار متر مربعی در 24 طبقه هستیم و تلاش کردیم با وجود افزایش قیمت ها به موقع آن را به پایان برسانیم.
    این سرمایه گذار خصوصی در زمینه برج سازی گفت: انگیزه ما از این فعالیت درآمد زایی صرف نیست و بیشتر ایجاد گردش مالی و اقتصادی در کشور و همچنین ایجاد اشتغال برای تعدادی از جوانان است .
    مراسم افتتاح برج های دوقلو با حضور امام جمعه کیش، فرمانده نیروی انتظامی ، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری، معاون عمرانی و زیر بنایی و جمعی از هنرمندان و مسئولان برگزار شد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو