عصر بازار

تقوی‌نژاد:

۷۷ بدهکار بزرگ مالیاتی شناسایی شدند

عصر اعتبار- معاون وزیر اقتصاد با اعلام وصول ۹۹۰ میلیارد تومان مالیات از ۷۷ بدهکار بزرگ مالیاتی کشور گفت: بدهی مالیاتی این افراد از مالیات وصول شده از ۱.۷ میلیون واحد صنفی بیشتر بوده است.

۷۷ بدهکار بزرگ مالیاتی شناسایی شدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، سیدکامل تقوی نژاد با بیان اینکه یک میلیون و 700 هزار اظهارنامه مالیاتی در سال گذشته بر اساس خوداظهاری دریافت شده است، گفت: همچنین در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب شده بود که مالیات سال قبل بنگاه های کوچک و متوسط از طریق خوداظهاری پذیرش شود. رییس کل سازمان امور مالیاتی اظهارداشت: از این طریق تلاش می شود تا فشار مالیاتی از اقشار ضعیف جامعه برداشته شود. به صورت کلی در سال گذشته از یک میلیون و 700 هزار واحد به میزان 880 میلیارد تومان مالیات وصولی داشتیم؛ در صورتی‌که با شناسایی 77 نفر که قبل از آن مالیات پرداخت نمی کردند توانستیم 990 میلیارد تومان تنها از این گروه مالیات دریافت کنیم.
    تقوی نژاد خاطرنشان کرد: همچنین از طریق سامانه جامع مالیاتی توانستیم 300 هزار مودی جدید را شناسایی کنیم و از این طریق نیز 3 هزار و 300 میلیارد تومان برگ تشخیص مالیاتی صادر شد. در عین حال، پرداخت‌ها و اظهارنامه‌ها در شرایط فعلی الکترونیکی شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی