عصر بازار

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد؛

خانوارهای کم درآمد مستمری می گیرند

عصر اعتبار- رئیس سازمان بهزیستی، گفت: تمام خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از میزان تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه است می‌توانند مستمری مددجویی دریافت کنند.

خانوارهای کم درآمد مستمری می گیرند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، انوشیروان محسنی بندپی در خصوص پوشش افراد «کم‌ درآمد» توسط نهادهای حمایتی، گفت: بر اساس ماده 80  قانون برنامه ششم توسعه، پشت نوبتی‌ها باید از مستمری که در بودجه سنواتی آمده برخوردار شوند، از همین رو تمام خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از میزان تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه است می‌توانند برای دریافت مستمری مددجویی در سامانه خدمات حمایتی ثبت‌نام کنند.

    وی تصریح کرد: این افراد باید در سامانه وزارت تعاون ثبت‌نام و پس از بازرسی میدانی، تحت پوشش سازمان بهزستی قرار می‌گیرند، در واقع مستمری تعیین شده بدون در نظر گرفتن یارانه نقدی برای خانواده‌های یک نفره 195 هزار تومان، خانوده‌های دو نفره 250 هزار تومان، خانوده‌های سه نفره 325 هزار تومان، خانوده‌های چهار نفره 418 هزار تومان و خانواده پنج نفره 465 هزار تومان است و به خانواده‌هایی که درآمد آنها بدون یارانه نقدی کمتر از این میزان باشد تعلق خواهد گرفت.

    محسنی‌بندپی یادآور شد: بر اساس قانون بودجه سال 96، منابع این مستمری از بخش هدفمندی تامین خواهد شد، در بخش دیگر هم تلاش شده تا نسبت به توانمند سازی این افراد اقداماتی انجام گیرد اما اولویت سازمان با افراد دارای معلولیت شدید است.

    وی با یادآوری آمار زنان سرپرست خانوار، گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده حدود 180 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و 600 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) هستند، از این جهت  توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیز در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است، در این زمینه گام‌های خوبی هم برداشته شده و حدود 4 هزار گروه همیار و خودیار تعبیه شده تا از مهارت‌های فنی برخوردار شوند.

    رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: افرادی که دارای معلولیت شدید هستند و امکان توانمندی آنها وجود ندارد، در لایحه مساعدت‌های اجتماعی نیز دیده شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی