عصر بازار

رکورد جدید بیت‌کوین با ارزشی بیش از ۱۷۰۰ دلار

عصر اعتبار- بیت‌کوین با ارزشی بیش از ۱۷۰۰ دلار، رکورد جدیدی ثبت کرد و به بالاترین قیمت خود رسید.

رکورد جدید بیت‌کوین با ارزشی بیش از ۱۷۰۰ دلار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از راه پرداخت، ایجاد توکن‌های جدید که امکان افزایش سرمایه برای استارت‌آپ‌هایی که در زمینه زنجیره بلوک کار می‌کنند، تقاضا برای دارایی‌های رمزنگاری‌شده را افزایش داده است و به همین خاطر، ارز دیجیتالی بیت‌کوین با ثبت ارزش 1760 دلار و 40 سنت به بالاترین قیمت ثبت‌شده در این مدت رسیده است.

    در همین سال جاری تاکنون، بیت‌کوین نزدیک به 80 درصد و بازار سرمایه‌گذاری این ارز دیجیتالی هم تا 52.5 میلیارد دلار، افزایش داشته است.

    سال گذشته همین موقع، هر واحد بیت‌کوین ارزشی معادل 450 دلار داشت که تا پایان سال به رقم هزار دلار هم رسید. اما پس از چندین ماه افزایش قیمت، چند ماه پیش یعنی در ماه مارس کمی دچار تنزل قیمت شد و به کمتر از 900 دلار کاهش یافت.

    علاوه بر اینکه بیت‌کوین، دارایی است که می‌تواند در برخی مبادلات مانند سهام و اوراق استفاده می‌شود، برخی خرده‌فروشان هم از این ارز دیجیتالی به‌عنوان روشی برای پرداخت و همین‌طور انتقال سرمایه بدون اینکه نیازی به واسطه باشد، استفاده می‌کنند.

    کریس بورنیسکه (Chris Burniske) مسئول محصولات زنجیره بلوک در شرکت ARK Invest می‌گوید که بیت‌کوین هنوز تولیدکننده اصلی نقدینگی در بازار است و مردم از آن برای خرید دیگر دارایی‌های رمزنگاری‌شده استفاده می‌کنند.

    از طرف دیگر با توجه به اینکه در آینده امکان استفاده از زنجیره بلوک نسبت به خود ارز دیجیتالی بسیار بیشتر است، نیل کشکری (Neel Kashkari) رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس درباره چشم‌انداز و آینده بیت‌کوین نگرانی‌هایی دارد.

    اما همان‌طور که در بالاتر هم اشاره کردیم، بخش اعظم افزایش قیمت بیت‌کوین به دلیل افزایش تقاضا برای دیگر ارزهای دیجیتالی است که از طریق ICO انجام می‌شود.

    به‌وسیله ICO، استارت‌آپ‌های فعال در زمینه زنجیره بلوک می‌توانند توکن‌هایشان را مستقیماً و بدون نظارت بخش قانون‌گذار، برای افزایش سرمایه‌شان بفروشند.

    انتقال و تائید بیت‌کوین بین کاربران اینترنتی در مدت‌زمان کوتاه تا 10 دقیقه انجام می‌شود و این نقل‌وانتقال‌ها توسط شبکه‌های اینترنتی ثبت و توسط یک دفتر ثبت دیجیتالی به نام زنجیره بلوک، صحت چنین انتقالی تائید می‌شود و کاربران در سراسر اینترنت هم قادر به دیدن ثبت این انتقال‌ها هستند.

    برخی دیگر از تحلیلگران، افزایش ارزش بیت‌کوین را ثمره تصمیم کشور ژاپن مبنی بر استفاده از این ارز دیجیتالی به‌عنوان یک روش پرداخت قانونی می‌دانند.

    البته دراین‌بین هستند کسانی که بیت‌کوین را حبابی بیش نمی‌دانند. برای مثال کمبل هاروی (Campbell Harvey) یکی از استادان دانشگاه Duke که بیت‌کوین را یک سرمایه‌گذاری بسیار خطرناک می‌داند می‌گوید: «بااینکه بیت‌کوین در سال 2016، بیش از 100 درصد بازگشت سرمایه داشته است، اما بااین‌حال پنج برابر بیشتر از S&P 500 (فهرستی از 500 سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک و نزدک) غیرقابل‌اعتماد است.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی