عصر بازار

توصیه سازمان خصوصی سازی به مشمولان سهام عدالت

عصر اعتبار- سازمان خصوصی سازی از مشمولان سهام عدالت خواست تا شماره شبای حساب بانکی فردی را که سهام عدالت به نام وی صادر شده، در سامانه ثبت کنند وگرنه اطلاعات وارد شده تایید نمی شود.

توصیه سازمان خصوصی سازی به مشمولان سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»به نقل از  روز دوشنبه ایرنا و بنا بر اعلام سازمان خصوصی سازی،این سازمان دومین سری پیامک های اطلاع رسانی به مشمولان سهام عدالت که شماره های شبا بانکی آنان از سوی بانک ها به تایید نرسیده را به شماره های تلفن همراه معرفی شده از سوی مشمولان مورد نظر ارسال کرد.
    بیشتر شماره های شبا بانکی تایید نشده مربوط به مشمولینی است که به جای ثبت شماره شبای حساب خود در سامانه سهام عدالت، شماره شبا شخص دیگری را وارد کرده اند.
    در مصادیق فراوانی مشاهده شده که والدین یا شخص دیگری از طرف مشمول، به جای درج شبا بانکی شخص سهامدار مشمول، شبا بانکی متعلق به خود را در سامانه وارد کرده اند که منجر به تایید نشدن شبای بانکی در سامانه شده است.
    بنابر اعلام سازمان خصوصی سازی از دیگر دلایل تایید نشدن شماره شبای بانکی، مسدود یا راکد بودن حساب بانکی مشمولان بوده است.
    بر این اساس، مشمولانی که پیامک تایید نشدن شبای بانکی را دریافت کرده اند باید با مراجعه به بانک از مسدود نبودن حساب خود مطمئن شوند و به هر حال یک شماره شبا بانکی معتبر به نام خودشان را در سامانه ثبت کنند و پس از دریافت تاییدیه آن طی روزهای بعدی، منتظر اطلاع رسانی برای اجرای مرحله واریز سود سال 1396 باشند.
    تاکنون و در طی روزهای قبل نیز پیامک تایید شبای بانکی برای 220 هزار نفر از مشمولان ارسال شده است.

    **ثبت 22 میلیون شماره شبا
    بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی، تعداد شبا بانکی ثبت شده توسط مشمولان در سامانه سهام عدالت از 22 میلیون شبا بانکی عبور کرده است.
    در عین حال حدود 10 میلیون از این شماره های شبا بانکی به تایید بانک ها رسیده و اعلام تاییدیه آن در سامانه درج شده است.
    به گزارش ایرنا، سامانه سهام عدالت به منظور اطلاع هموطنان از صورت حساب خود و نیز دریافت شماره شبا برای واریز سود سهام در نیمه دوم امسال، از اسفند ماه پارسال به نشانی اینترنتی www.samanese.ir آغاز بکار کرده است.
    حداکثر مشمولان دریافت سود سهام عدالت 47 میلیون و 200 هزار نفر هستند، زیرا از 49 میلیون و 200 هزار نفری که در طرح سهام عدالت حضور داشتند، حدود 2 میلیون نفر را متوفیان تشکیل می دهند که در آینده درباره نحوه واریز سود این دسته از مشمولان اطلاع رسانی می شود.
    مشمولان می توانند با مراجعه به شعب بانک های عامل، استفاده از دستگاه های خودپرداز بانکی یا استفاده از اینترنت بانک و تلفن بانک شماره شبای 24 رقمی حساب های خود را دریافت کنند.
    همه بانک های دولتی و خصوصی و همچنین سه موسسه مالی و اعتباری «کوثر»، «ملل» (عسگریه سابق) و «توسعه» که متصل به شبکه شتاب بوده و مورد تایید بانک مرکزی هستند، برای اعلام شماره شبای حساب های مشمولان آماده خدمات رسانی اند.
    10 سال مهلت قانونی برای اینکه از محل سود سهام عدالت، بدهی مشمولان بابت خرید سهام پرداخت شود، به پایان رسیده و برای هر فرد 10 میلیون ریال (یک میلیون تومان) سهم در مدت 10 سال( بین سال های 1385 تا 1394 ) اختصاص یافته است.
    در این 10 سال، از محل سود سهام عدالت مقداری سود به خزانه واریز شده و هم اکنون با پایان مهلت 10 ساله، سهام قابل واگذاری است.
    سازمان خصوصی سازی تا شهریور ماه سال جاری مهلت در نظر گرفته است تا مشمولانی که مانده ای دارند و همه 10 میلیون ریال(یک میلیون تومان) سهام برایشان آزاد نشده، به واریز باقی مانده سهم برای مالکیت کامل آن اقدام کنند؛ موضوعی که اختیاری بوده و هیچ اجباری به واریز بدهی نیست.
    هدف عمده توزیع سهام عدالت، بهینه کردن توزیع درآمد در کشور و مشارکت دادن همه مردم در اداره امور اقتصادی کشور است و با بکارگیری راهکارهای خاص خود به تعدیل اقتصادی می پردازد.
    اهداف این طرح، مشارکت مردم در آبادانی کشور، رشد و توسعه اقتصادی، فقرزدایی، ترویج فرهنگ سهامداری، ایجاد تعادل ثروت میان دهک‌های بالا و پایین، افزایش سهم بخش تعاون، اتکای خانوارهای نیازمند به خودشان، قطع دست مفسدان اقتصادی، تسریع روند خصوصی سازی از طریق واگذاری گسترده سهام شرکت های دولتی، تفکیک مناسب تر وظایف حاکمیتی و بنگاه داری، سازماندهی کاراتر بنگاه های دولتی و کارآمدسازی دولت در عرصه وظایف حاکمیتی است.
    مطابق مصوبه شورای عالی اصل 44 قانون اساسی سازمان خصوصی سازی موظف است با توجه به انقضای 10 ساله اقساط سهام عدالت نسبت به ارایه صورتحساب مشمولان اقدام کند و سود سهام را به اندازه ای که به مشمولان تعلق دارد، بپردازد.
    برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
    IRNAeco@

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو