عصر بازار

تقسیط پلکانی بدهی مالیاتی ۷۵۰۰ مودی در سال ۱۳۹۵

عصر اعتبار- معاون مالیات‏های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور، از تقسیط پلکانی بدهی مالیاتی ۷۵۰۰ مودی در سال ۱۳۹۵ خبر داد.

تقسیط پلکانی بدهی مالیاتی ۷۵۰۰ مودی در سال ۱۳۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، نادر جنتی بر افزایش کارآیی نظام مالیاتی از راه اعتمادآفرینی در جامعه و تعامل و ارتباط موثر با مودیان مالیاتی تاکید کرد و گفت: توافق با اصناف کشور و تعیین مالیات فقط براساس خوداظهاری و ثبات مالیات ها برای نخستین بار در سال 1395، از جمله اقدام هایی بود که در این زمینه انجام شد.
    وی ادامه داد: در این چارچوب، مالیات عملکرد سال 1394 مودیان برابر مقدار تعیین شده برای عملکرد سال 1393 آنان پذیرفته شد که بر مبنای این توافق براساس خوداظهاری مودیان انجام گرفت و بدون دخالت ماموران مالیاتی یک میلیون و 200 هزار فقره برگ قطعی مالیات، صادر و ابلاغ شد.
    معاون مالیات‎های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور افزود: موضوع بخشودگی جرایم مالیاتی و تقسیط بدهی مالیاتی از اقدام های دیگری بود که با هدف حمایت از مودیان مالیاتی و تعامل با آنان به اجرا درآمد.
    جنتی گفت: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی کوچک و متوسط برای دریافت تسهیلات بانکی، بدهی‎های مالیاتی بود که سازمان امور مالیاتی با تقسیط پلکانی بدهی مالیاتی 7500 مودی شرایطی را فراهم آورد تا امکان استفاده از تسهیلات بانکی و ادامه فعالیت آنها با مشکل روبرو نشود.
    وی افزود: همچنین براساس ابلاغ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، مالیات ابرازی عملکرد سال 1394 واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، بدون رسیدگی مالیاتی پذیرش می‎شود.
    معاون مالیات‎های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: با هدف اعتمادآفرینی در جامعه و حمایت از تولید‎کنندگان، میزان تسهیلات بانکی مشمول اخذ گواهی مالیاتی موضوع تبصره یک ماده 186 قانون مالیات های مستقیم، برای اشخاص حقیقی که پیش از این 500 میلیون ریال (50 میلیون تومان) بود به یک میلیارد ریال (100 میلیون تومان) و همچنین برای اشخاص حقوقی متقاضی تسهیلات بانکی که پیش از این یک میلیارد و 500 میلیون ریال (150 میلیون تومان) بود به سه میلیارد ریال (300 میلیون تومان) افزایش یافت.
    جنتی یادآوری کرد: ساده‏سازی فرایند اخذ مالیات بر ارث، تفکیک موعد ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی (خردادماه) از اشخاص حقوقی و صاحبان املاک تجاری (تیرماه) و الکترونیکی کردن دریافت اظهارنامه و همچنین پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی و...، با هدف ارایه خدمات مطلوب به مودیان و کاهش مراجعه مودیان به ادارات مالیاتی و اعتمادآفرینی انجام گرفته است.
    مالیات های مستقیم از مودیان بدون واسطه دریافت می شود. مالیات بر درآمد، مالیات بر ارث و... در این دسته قرار می گیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو