عصر بازار

صبح امروز در نشستی در تامین سرمایه لوتوس پارسیان بررسی شد؛

چالش ها و راهکارهای پیاده سازی IFRS

عصر اعتبار- صبح امروز نشست "چالش ها و راهکارهای پیاده سازی IFRS" در شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان با حضور دکتر حسن امیری معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، علی رحمانی مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری نیکی گستر و علی تیموری مدیر عامل شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان برگزار شد.

چالش ها و راهکارهای پیاده سازی IFRS
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا، در ابتدای این نشست معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق   بهادار به فرآیند اجرای IFRS اشاره کرد و گفت: از سال های گذشته تا کنون مسیر زیادی برای اجرای IFRS طی شده است. در ابتدا قرار بود شرکت ها به صورت داوطلبانه گزارش های مالی خود را در قالب استانداردهای بین المللی منتشر کنند، اما به جز یک یا دو شرکت که شرکای خارجی داشتند، صورت های مالی سایر شرکت ها با فرمت IFRS منتشر نشد.

    وی با بیان اینکه پی گیری های سال گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان حسابرسی اجرای IFRS را عملیاتى کرد،افزود: برای تسهیل فرآیند اجرایی شدن IFRS سه کمیته فنی تخصصی، آموزشی و ارزش گذاری منصفانه با هدف تعیین رویکرد ها و روش ها تشکیل شد. این سه کمیته با همکاری سازمان حسابرسی، سازمان بورس و نخبگان و صاحبنظران مالی فعالیت خود را آغاز کرد.

    امیرى با اشاره به اینکه تصمیم گیری برای اجرای IFRS در این کمیته ها بررسی شد ، گفت: در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که ارائه صورت های مالی در قالب استاندارد های بین المللی الزامی شود.

    وی افزود: پس از تفاهم بانک مرکزی و سازمان حسابرسی مقرر شده در مرحله اول این الزام، بانک ها و بیمه ها گزارش های مالی سال ٩٥ خود را با هر دو صورت استاندارد های بین المللی و ملی منتشر کنند.

    معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق   بهادار  ادامه داد: طی فراخوانی اعلام شد علاوه بر بانک ها و بیمه ها شرکت های بزرگ که بیش از ١000 میلیارد تومان سرمایه دارند می توانند به اختیار، صورت های مالی خود را در قالب IFRS منتشر کنند.

    امیری ابراز امیدواری کرد در سال جاری اولین مرحله انتشار صورت های مالی با استاندارد های بین المللى اجرایی شود و گفت: در تارنمای رسمی سازمان بورس، پنل IFRS فعال شده و با مراجعه به آن می توان اقدامات انجام شده و صورت جلسه های مربوط به آن را مشاهده کرد.

    وی اظهار داشت برای آنکه به این مرحله وارد شویم، دوره های آموزشی و نشست های گوناگونی با موضوع IFRS انجام شده است و امیدواریم با همکاری و همدلی مشترک انتشار صورت های مالی در قالب استاندارد به شمل کامل اجرایی شود.

    علی رحمانی مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری نیکی گستر نیز عنوان کرد: آنچه امروز اهمیت دارد دستیابی به بهترین شیوه اجرای IFRS است. انتشار صورت های مالی با قالب استاندارد های بین المللی به مرحله ای وارد شده که صحیح یا غلط بودن اجرای آن مطرح نیست بلکه باید بر اجرای صحیح آن متمرکز بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی