عصر بازار

در دیدار با «طیب نیا» صورت گرفت

قول مقام ارشد چین بر رفع موانع بانکی ایران و چین

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون نظارت بر مقررات بانک های چین روز دوشنبه در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان قول مساعد داد که موانع بانکی موجود میان دو کشور مرتفع شود.

قول مقام ارشد چین بر رفع موانع بانکی ایران و چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «گیو شو جینگ» (Guo Shuqing) در جریان دیدار «علی طیب نیا» اعلام کرد که تلاش هایی در راستای حل و فصل موانع بانکی دو کشور صورت گرفته و این تلاش ها همچنان ادامه دارد.
    مقام چینی در این رابطه افزود: وزارت امور خارجه، وزارت اقتصاد و نهادهای ذیربط دولتی چین جلساتی را با بانک های کشور برگزار کرده اند تا در راستای نزدیک تر شدن به مقررات اجرایی بانک های دو کشور حرکت کرده و همکاریهای دوجانبه بیشتر و گسترده تر شود.
    رئیس کمیسیون نظارت بر مقررات بانک های چین همچنین با اشاره به دور بودن بانک های ایرانی از صحنه بین المللی به دلیل شرایط تحریم ها، قول مساعد داد که همه گونه همکاری در راستای نزدیک تر شدن به مقررات بین دو بانکی صورت پذیرد.
    «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی کشورمان نیز در این دیدار به برخی مشکلات که بعضا بین سیستم بانکی دو کشور که ناشی از عدم آگاهی طرفین نسبت به مقررات داخلی کشورها است را مطرح کرد و مقرر شد ضوابط بانکی موجود میان دو کشور تسریع شود.
    طرفین در عین حال علاوه بر بررسی سطح روابط بانکی و تاکید بر حل موانع پیش روی بانکی؛ گسترش همکاریها در این حوزه را خواستار شدند.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان همچنین عصر امروز (به وقت محلی) و در پایان سفر خود به پکن با «جین لی چون» رئیس بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا (AIIB) دیدار و گفت وگو کرد.
    طیب نیا در این ملاقات ضمن تاکید بر اهمیت نقش این بانک به عنوان یک موسسه مالی بزرگ بین المللی به منظور تامین منابع مالی برای اجرای پروژه های زیرساختی در منطقه آسیا، بر اهمیت نقش آن در همکاریهای بین المللی جهت تحقق ایده طرح «یک کمر بند - یک جاده» تاکید کرد.
    وی همچنین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای هیات موسس بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا است، از آمادگی کشورمان در زمینه ارائه کمک های فنی و همچنین اجرای پروژه های منطقه بویژه در کشورهای همسایه اعلام کرد.
    طیب نیا در این ملاقات با تشکر از همکاریهای مثبت صورت گرفته بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا با جمهوری اسلامی ایران در جهت بررسی و مطالعه مدیریت منابع آب در سه استان کشور از نتایج مثبت حاصله اظهار خرسندی و ابراز امیدواری کرد که در اولین قدم، سطح این همکاریها بتواند کمک موثری در اجرای طرح های زیر بنایی در کشور نماید.
    گفتنی است که چندین پروژه در چند استان کشورمان از جمله گیلان، کرمانشاه و خراسان شمالی تاکنون مورد مطالعه و تایید این بانک برای تامین منابع مالی قرار گرفته است.
    «جین لی چون» رئیس بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا (AIIB) نیز در این دیدار با تشکر از حضور موثر جمهوری اسلامی ایران در پروسه تاسیس این بانک به نقش موثر کشورمان در همکاری با آن اشاره و بر گسترش همکاریها تاکید کرد.
    وی همچنین از نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در طرح پیشنهادی رئیس جمهوری چین در احیای راه ابریشم نوین با عنوان «یک کمر بند - یک جاده» استقبال کرد و خواستار گسترش این همکاریها توسط کشورمان با توجه به نقش تاریخی اش در این جاده شد.
    گفتنی است، وزیر امور اقتصادی کشورمان روز شنبه و به منظور شرکت در اجلاس دو روزه جاده ابریشم وارد کشور چین شد. این اجلاس که از یکشنبه در اطراف شهر پکن برگزار شده بود، امروز به کار خود پایان داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو