عصر بازار

همکاری بانک جهانی با بنیاد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی

عصر اعتبار- بانک جهانی با بنیاد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی IFRS برای کمک به استفاده کشورهای در حال توسعه از استانداردهای گزارشگری مالی تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

همکاری بانک جهانی با بنیاد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، هدف از امضای این تفاهم نامه افزایش شفافیت، پاسخگویی و بهره وری برای کمک به جذب سرمایه خارجی بیشتر، توسعه اقتصادی و کاهش فقر در اقتصادهای نوظهور است.

    بر اساس این تفاهم نامه برنامه های آموزشی برای درک IFRS و سازمان های زیرمجموعه و مفهوم آن برای شرکت های کوچک و متوسط در کشورها و مناطق مختلف برگزار خواهد شد. علاوه بر این قرار است به اقتصادهای در حال توسعه نقش بیشتری در فعالیت های بنیاد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی داده شود.

    میشل پرادا مدیر این بنیاد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما در سال های اخیر شاهد استفاده استانداردهای IFRS در تعداد زیادی از کشورهای در حال توسعه بوده ایم. با وجود این بسیاری از این کشورها نیاز به حمایت بیشتری در این زمینه دارند. از این رو همکاری با بانک جهانی راه خوبی برای دستیابی به این هدف است.

    قرار است بنیاد IFRS و بانک جهانی یک گروه همکاری تشکیل دهند که به طور مرتب جلساتی را برگزار کند. این گروه نخستین جلسه خود را در ماه نوامبر و همزمان با تشکیل هیأت امنای بنیاد در سائوپائولوی برزیل برگزار خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی