عصر بازار

بیمه جدید سایبری در راه است

عصر اعتبار- در حال حاضر ما محدودیت ۱۰۰ میلیون دلار برای هر مشتری داریم و دو شرکت "مونیخ ری" و "بیزلی" تا حدود ۵۰ میلیون دلار مشتریان شان را تحت پوشش قرار می دهند.پس از حمله اینترنتی گسترده به نزدیک به ۱۰۰ کشور جهان، فعالان این صنعت خواستار بیمه جدیدی شدند تا از آنان در برابر این حملات حمایت کند.

بیمه جدید سایبری در راه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از  صنعت بیمه  ، در حملات جدید هکرها به سازمانها و شرکت ها، آنان با زیانهای مالی هنگفتی روبه رو شدند؛ از همین رو بیمه گران تصمیم گرفتند بیمه نامه جدیدی در زمینه جرائم سایبری تدوین و ارائه کنند؛ بازار آزادی که 10 میلیارد دلار فرصت در اختیار آنان می گذارد.

    "هارتمورت مای" رئیس بخش حق بیمه های شرکت بیمه آلمانی "آلیانز" در گفت وگوی گفت: در حال حاضر بیمه سایبر کلید گسترش و رشد ماست. ما بسیار خوش بین هستیم که آلیانز و صنعت بیمه در این زمینه به سرعت رشد کنند و بتوانیم در برابر این زیان های مالی نیز موفق تر از گذشته عمل کنیم.

    او ادامه می دهد که در حال حاضر ما محدودیت 100 میلیون دلار برای هر مشتری داریم و دو شرکت "مونیخ ری" و "بیزلی" تا حدود 50 میلیون دلار مشتریان شان را تحت پوشش قرار می دهند.

    میزان خطرات و پوشش بیمه نامه از هر شرکت بیمه به شرکت دیگری متفاوت است. اما به طور معمول در تمامی آنان شرکت های تجاری در برابر نقض داده ها و امنیت شبکه اطلاعاتی شان و خسارت های سازمان یافته بیمه می شوند. بر اساس این گزارش، میزان محدودیت بیمه ای برای هر شرکت رقمی بین پنج تا 100 میلیون دلار در جهان است.

    در این گزارش آمده است که آلیانز اخیرا با رشد 28 درصدی رشد توانسته به درآمد دو رقمی برسد. آخرین تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که اگر تمامی شرکت های آمریکایی پوشش سایبری داشته باشند، حدود پنج میلیارد دلار در این زمینه هزینه خواهد شد.

    برخی از کارشناسان بیمه بر این باورند که طوفان ها ممکن است هر 25 سال یک بار روی دهند و حدود 150 میلیون دلار و برای کل صنعت بیمه 30 میلیارد دلار هزینه خواهند داشت اما حملات سایبری ممکن است هر روز روی دهد و زیان های مالی آن نیز به راحتی قابل محاسبه نیست و نمی توان پیش بینی کرد که این حملات تا چه زمانی وجود خواهند داشت.

    در همین حال، کارشناسان امنیت اینترنت نسبت به احتمال انجام موجی از حملات سایبری جدید در سراسر جهان هشدار داده‌ اند.به گفته آنها بسیار متحمل است که این حمله امروز (دوشنبه) و در شروع مجدد فعالیت‌ های اداری انجام شود.بیش از 125 هزار سیستم کامپیوتری در حدود 100 کشور جهان جمعه گذشته هدف حمله نوعی باج ‌افزار قرار گرفت.

    بریتانیا، روسیه، فرانسه و اسپانیا از جمله کشورهایی بودند که تحت تاثیر این حمله سایبری قرار گرفتند.در حمله روز جمعه باج‌افزار شناخته‌ شدهWannaCryکامپیوترها را قفل کرد و مانع از دسترسی کاربران به اطلاعات شد. این بدافرزار با نمایش پیامی روی صفحه کامپیوتر درخواست پول اینترنتی (بیت‌ کوین) کرد.تحقیق وب سایت "بی‌ بی ‌سی" روی سه اکانت مرتبط با این حمله سایبری نشان داده که به هکرها حدود 30 هزار دلار پول پرداخت شده است.پلیس اروپا، یوروپل، این حمله اینترنتی را "بی سابقه" توصیف کرده و گفته که تیم مقابله با جرایم سایبری در حال کار با کشورهایی است که تحت تاثیر این حمله قرار گرفتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو