عصر بازار

تقویت ۱۷۱ واحدی شاخص کل بورس

بازار سهام در بی‌حجمی

عصر اعتبار- معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد حمایت حقوقی‌ها به ویژه در گروه‌ پالایشی، خودرویی و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری بودند که عمق معاملات بازار سهام امروز و در آستانه انتخابات روز جمعه هفته جاری در کمترین حجم خود رقم خورد.

تقویت ۱۷۱ واحدی شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از  خبرگزاری فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه 26 اردیبهشت ماه 96 با افزایش 171 واحدی به رقم 80 هزار و 129 واحد دست یافت.

    شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 74 واحدی عدد 17 هزار و 398 واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 185 واحدی به رقم  87 هزار و 462  واحد دست یافت.

    شاخص بازار اول اما  در حالی با افزایش 106 واحدی به رقم  55 هزار و 692  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 455  واحدی عدد  177 هزار و 99  واحد را به نمایش گذاشت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش یک واحدی به 916  واحد رسید.

    براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت پالایش نفت بندر عباس با 33 واحد، پترول با 24 با 14واحد و گروه سایپا با 21  واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه مپنا با 12 واحد ، ملی صنایع مس ایران و پتروشیمی فجر با 9 واحد  و پتروشیمی فجر با 8 واحد کاهش ، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 129 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 512 میلیون و 172 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 41 هزار و 404 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سازه پویش، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، سیمان قاین، حق تقدم خرید گروه سناوا، سیمان لار سبزوار، اوراق مشارکت میدکو، شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سایپا دیزل، لوله و ماشین‌سازی ایران، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، شیرین دارو، تجهیز نیروی زنگان، پتروصنعت گامرون، صکوک اجاره صبصیر و صکاشی، سیمان ایلام، داروسازی جابرابن‌حیان، سیمان غرب، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان متوقف شدند.

    به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد در حالی کمتر از 10 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش کمتر از 6 میلیارد تومان کد به کد شد که در کشت و صنعت شهداب ناب خراسان 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان در دامنه نوسان مثبت قیمتی به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

    امروز در بازار اختیار معامله سهام نیز 33.5 میلیون ورقه اختیار فروش بر روی سهام مخابرات ایران به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان از سوی بازارگردان با معاملات انتقالی روبرو بود.

    همچنین در بازار معاملات بلوکی نیز کمتر از 125 میلیون سهم صنایع پتروشیمی زنجان به ارزش بیش از 19 میلیارد تومان روی صفر تابلو کد به کد شد.

    به گزارش فارس، معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد معاملات درون‌گروهی حقوقی‌های اغلب شبه دولتی و یا وابسته به نهادهای عمومی در بازار نقدی سهام بودند که حجم واقعی معاملات سهام در آستانه انتخابات جمعه هفته جاری به کمترین حد خود رسید.

    انگیزه اغلب معامله‌گران بازار سهام برای نقد شدن تا قبل از انتخابات و عدم امکان بررسی چشم‌اندازهای پسا انتخابات باعث شده، تا انگیزه فروش بر خرید سهام همچنان چیرگی داشته باشد.

    در این بین حقوقی‌های سنتی بازار همچنان در گروه خودرویی‌ها با پیش‌رانی سایپا و پالایشی‌ها در کنار هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری گروه پتروشیمی از طریق بازارگردانی محدود چراغ بورس را روشن نگاه داشته‌اند.

    براساس این گزارش، آنچه برای معامله‌گران کم‌تعداد بازار سهام به ایجاد انگیزه برای حضور در بازار شده، فراهم شدن زمینه سفته‌ بازی در شرکت‌های کوچک و همچنین بازار پایه فرابورس بوده که در برخی نمادهای معاملاتی از منطق سرمایه‌گذاری نیز خارج است.

    به طور نمونه در شرکت نئوپان 22 بهمن که از وضعیت مطلوبی در سودآوری برخوردار نیست، حجم تقاضای سهام از میزان کل سرمایه این شرکت فراتر رفته است.

    به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری کم‌عمق و بی‌حجم بود که به لطف حمایت حقوقی‌های سنتی اغلب شبه دولتی از گروه‌های پیشرو همچون پالایشی‌ها و خودرویی‌ها شاهد جای‌گیری دوباره شاخص کل بورس در سطح 80 هزار واحدی بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو