عصر بازار

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران

یکی از شاخص های مهم بانکداری موفق ، امنیت و سهولت در ارائه خدمات بانکی است

عصر اعتبار- باحضور مسعود خاتونی معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات ، حبیب الله رشید ارده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی، سعداله عیسی زاده مدیر امور مجلس ،فرامرز خالقی مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد وبرخی از روسای ادارات مرکزی و همچنین گروهی از کارکنان مرتبط با حوزه روابط عمومی ، بازاریابی و فناوری اطلاعات همایش معرفی خدمات جدید بانک در حوزه های اینترنت بانک و بانکداری در بستر شبکه های اجتماعی با رویکرد بررسی مزیت های رقابتی سامانه های مختلف بانک در محیط کسب و کار و بانکداری نوین در مرکز آموزشی و فرهنگی بابلسر برگزار شد .

یکی از شاخص های مهم بانکداری موفق ، امنیت و سهولت در ارائه خدمات بانکی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»  ، خاتونی با اشاره به اهمیت تغییرات ، فرصت ها و تهدیدات بانک ها در حوزه فناوری اطلاعات گفت : پیشرفت فناوری اطلاعات به حدی است که هر لحظه چشم پوشی از آن خسارت جبران ناپذیری را وارد خواهد کرد و بانک ها باید به عنوان موسسات مالی تاثیر گذار در اقتصاد به طور طبیعی به هر تغییری در اقتصاد و تکنولوژی واکنش سریع نشان دهند .
    معاون فناوری اطلاعات با بیان اینکه بانکداری الکترونیک به بانک ها این امکان را می دهد که سرعت ، کیفیت و دقت خدمات خود را افزایش داده و موجب ایجاد موقعیت رقابتی برای ارائه خدمات شوند افزود : توسعه مستمر بانکداری الکترونیک باعث بهبود کارایی بانکداری شده و به تبع آن باعث کاهش هزینه های مرتبط با معاملات در سطح ملی و بین المللی و در نهایت باعث بهبود وضعیت اقتصادی جامعه و رضایتمندی مشتریان بانک ها خواهد شد .
    خاتونی با تشریح تاریخچه تحول بانکداری و تاثیر انتخاب صحیح استراتژی های موثر در بانکداری نوین افزود : بانک ها به واسطه سرمایه اقتصادی ، مبادلات پولی و مالی انجام می دهند اما آنها در جهت افزایش ارزش افزوده ، به دنبال گسترش فناوری اطلاعات و ترسیم افق های روشن تر برای خود هستند .
    خاتونی بر امنیت در خدمات بانکداری الکترونیکی بخصوص در بسترهای پیش رو و جدید از جمله شبکه های اجتماعی تاکیدکرد و گفت : یکی از شاخص های مهم بانکداری موفق ، امنیت و سهولت در ارائه خدمات بانکی است ، که در حال حاضر مورد توجه مدیران و مسئولان در بانک ملی ایران قرار گرفته است .
    در ادامه این همایش فقیهی مدیر کل دفتر مطالعات ارتباطات و فناوری های نوین مجلس و عضو هیات علمی مرکز پژوهش های مجلس با تشریح اهمیت اقتصاد دانش بنیان گفت : پتانسیل توسعه فناوری اطلاعات در توسعه کسب و کار در جامعه بسیار بالاست و باید از دارایی فکر استفاده کرده و خلق ثروت کرد .
    فقیهی با اعلام آمار درآمدهای کسب شده در حوزه فناوری اطلاعات و ICT افزود : آمار و ارقام نشان می دهد که در این بخش ظرفیت بسیار خوبی وجود داشته و میتواند جزو کسب و کارهای خوب و پر درآمد باشد . مدیر کل دفتر مطالعات ارتباطات مجلس با بیان خدمات بخش خصوصی و فین تک ها در دنیا و ایران افزود : فین تک ها به بازار بانکی ورود کرده و برای خود بخشی از سهم بازار را بدست آورده اند و بانک ها برای حضور در این بازار باید فین تک ها و شرکت های دانش بنیان را به عنوان یک حلقه در چرخه مالی جذب کرده و از نوآوری آنها استفاده کنند .
    فقیهی با تشریح انواع استراتژی های مختلف بانک ها در حوزه فناوری اطلاعات افزود : می توان با ادغام استراتژی ها و متناسب با ساختار سازمان از این نوع کسب و کار جدید استفاده بهینه برد . وی تمایز در خدمات و کاهش هزینه ها را از استراتژی های قدیمی نام برد و افزود : فین تک ها با چابکی و نوآوری که دارند می توانند رقیب جدی بانک ها در کسب سهم بازار باشند.
    فقیهی با تاکید براعمال تغییرات در استراتژی های سازمانی ، کسب و کار و فناوری گفت : بانک ها متناسب با نیاز بازار باید به سمت اقتصاد دانش بنیان رفته و با توسعه فناوری اطلاعات به سمت رونق صنعت بانکداری الکترونیک بروند . برگزاری پنل های تخصصی با حضور کارشناسان شرکت سداد ، خدمات انفورماتیک ، روابط عمومی و بازاریابی از بخش های دیگر این همایش 2 روزه خواهد بود .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی