عصر بازار

سازمان ملل اعلام کرد:

تقویت رشد اقتصاد جهانی در کنار دورنمای وخیم برخی کشورهای فقیر

عصر اعتبار- سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی، رشد اقتصاد جهانی را در شش ماه اخیر فراتر از انتظارات توصیف کرد و در عین حال از دورنمای وخیم برخی از کشورهای فقیر خبر داد.

تقویت رشد اقتصاد جهانی در کنار دورنمای وخیم برخی کشورهای فقیر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا, مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، این نهاد بین المللی در گزارش «وضعیت و دورنمای اقتصاد جهان سازمان ملل متحد» اعلام کرد: رشد اقتصاد جهانی طی شش ماه اخیر بر اساس انتظارات افزایش داشته است، اما در بسیاری از مناطق رشد، پایین تراز سطوح مورد نیازبرای دستیابی به آرمان های توسعه پایدار باقی مانده است.
    این گزارش بهبودی مقدماتی را در تولید صنعتی جهان همراه با احیای تجارت جهانی مشخص کرده که محرک آن به طور عمده افزایش درخواست واردات از شرق آسیا است.
    انتظار می رود تولید ناخالص جهان در 2017 میلادی به 2.7 درصد و تا 2018 به 2.9 درصد برسد که هیچ تغییری را نسبت به آنچه سازمان ملل متحد در ژانویه سال جاری میلادی (دی - بهمن 95) پیش بینی کرده بود، نشان نمی هد.
    آقای لنی مونتیل دستیار توسعه اقتصادی دبیر کل سازمان ملل متحد در اداره امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، در بیانیه خود در باره این گزارش بر «نیاز به تقویت تعهدات جهانی برای هماهنگی سیاست بین المللی برای دستیابی به رشد جهانی پایدار و متوازن به منظور تضمین اینکه هیچ منطقه ای در جهان عقب نماند» تاکید کرده است.
    براساس این گزارش، زیربنای بهبودی اقتصاد جهانی مبتنی بر رشد منسجم در بسیاری از اقتصادی های توسعه یافته و اقتصادی های در حال گذار است که جنوب و شرق آسیا هنوز به عنوان پویاترین مناطق در جهان باقی مانده اند.
    در عین حال بهبودی اقتصادی در آمریکای جنوبی نسبت به آنچه پیش بینی می شد، آهسته تر در حال ظهور است؛ همچنین سرانه تولید ناخالص محلی در بسیاری از مناطق آفریقا در حال کاهش یا توقف است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی