عصر بازار

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن اعلام کرد

ارایه تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی مسکن با کارمزد ۴ درصد

عصر اعتبار- مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام آغاز اعطای کمک بلاعوض ۵ میلیون تومانی از حساب ۱۰۰ امام (ره) به زلزله زدگان خراسان شمالی از مقاوم سازی ۵۱ درصدی مساکن روستایی استان خبر داد و گفت: تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی مسکن با بهره ۴ درصدی به متقاضیان واجدشرایط ارایه می‌شود.

ارایه تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی مسکن با کارمزد ۴ درصد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مجید جودی درباره آخرین اقدامات آن بنیاد درباره مقاوم‌سازی روستاهای کشور و همچنین تصمیم‌گیری در مورد روستای پیش‌قلعه که در زلزله اخیر، دچار آسیب‌های فراوانی شده است، گفت: بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی از سال 84 مقاوم‌سازی روستاهای کشور را در دستور کار قرار داد و عملا مقاوم سازی 200 هزار مسکن در سال در دستور کار قرار گرفت. بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی تاکنون 49 درصد روستاهای کشور را مقاوم‌سازی کرده است.

    جودی افزود: در خراسان‌شمالی، در کل استان 103 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که در طی این چند سال حدود 51 هزار واحد مسکن‌روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند. اما متاسفانه یکسری از واحدهای خشت و گلی و واحدهایی که هنوز مقاوم‌سازی آنها شروع نشده بود در این زلزله اخیر آسیب دیدند. کارشناسی‌ها را ساعاتی بعد از وقوع زلزله شروع کردیم که بر اساس بررسی ها 2هزار واحد مسکن روستایی و مساکن واقع در بافت فرسوده نیازمند نوسازی مجدد هستند.

    مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: متوسط مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در کشور 49 درصد است و با توجه به اینکه 51 درصد خانه های روستایی در خراسان‌شمالی مقاوم‌سازی شده‌اند، استان از میانگین کشوری بالاتر است و وضعیت مناسبی از این نظر وجود دارد.

    به گفته جودی، کارشناسی‌ها و بررسی‌ها انجام و عملیات بازسازی نیز رسما آغاز شده است.

    وی با تاکید بر آنکه واحدهای مقام‌سازی‌شده استان، دچار آسیب سازه‌ای نشده‌اند، گفت: پرونده های مسکن‌های روستایی تشکیل، موارد کارشناسی و ارزیابی شده است. در حال حاضر عملیات آواربرداری را داریم پیش می‌بریم. همچنین، به روال سابق به واحدهای واجدشرایط 20 میلیون تومان وام با بهره 4 درصد و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض برای مناطق روستایی در نظر گرفته‌ایم.

    وی در مورد اجرایی شدن این برنامه، گفت: پرداخت تسهیلات باید مصوبه دولت  و از خزانه دولتی به مردم پرداخت شود که زمان‌بر است. اما به منظور امدادرسانی به اسیب‌دیدگان برای افراد واجد شرایط دریافت تسهیلات از طریق منابعی که در اختیار بنیاد مسکن است به افراد اعطا می‌شود.

    جودی تصریح کرد: کمک بلاعوض 5 میلیون تومانی به آسیب دیدگان از محل حساب 100 امام (ره) پرداخت می‌شود تا تسهیلاتی که بعدها دولت می دهد جایگزین منابع بنیاد شود.

    گفتنی است، ساعت 22 و 30 دقیقه و 59 ثانیه روز شنبه 23 اردیبهشت زلزله‌ای به بزرگی 5.7 در مقیاس امواج درونی زمین حوالی پیش‌قلعه و بجنورد در خراسان‌شمالی را لرزاند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو