عصر بازار

اخراج رئیس اف‌بی‌آی ۳۵ میلیارد دلار به میلیاردرهای جهان خسارت زد

عصر اعتبار- ۵۰۰ ثروتمند بزرگ جهان به علت آشفتگی بازارهای مالی ناشی از اخراج رئیس اف بی آی توسط دونالد ترامپ، ۳۵ میلیارد دلار از دارایی خود را از دست دادند.

اخراج رئیس اف‌بی‌آی ۳۵ میلیارد دلار به میلیاردرهای جهان خسارت زد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از  مهر ،  ثروتمند ترین افراد جهان در روز چهارشنبه وقتی که بازارهای سهام جهانی در اثر آشفتگی سیاسی آمریکا تکان خورد بر طبق شاخص، 35 میلیارد دلار از دارایی خود را دست دادند.

    بیل گیتس ثروتمند ترین فرد جهان با دارایی 86.8 میلیارد دلار یک میلیارد دلار ضرر کرد چرا که سهام شرکت مایکروسافت که بزرگترین دارایی اوست 2.8 درصد سقوط کرد، این سقوط در حدود یک سال گذشته بی سابقه بوده است.

    یکی از موسسان سایت آمازون دات کام، جف بزوس، که در هفته گذشته به فاصله  4 میلیارد دلاری برای گرفتن جایگاه اول از بیل گیتس رسیده بود، با افت 2.2 درصدی سهام سایت خرده فروشی آنلاین آمازون 1.7 میلیارد دلار از دست داد و به رتبه سوم ثروتمندترین‌های جهان سقوط کرد.

    غول خرده فروشی اسپانیا، آمانیکو اورتگا، 355 میلیون دلار از دست داد تا در آخر روز هفته با سرمایه ای 83.2 میلیون دلاری در جایگاه دوم قرار بگیرد.

    با تحت بررسی قرار گرفتن ارتباط مشکوک دونالد ترامپ با روسیه و اخراج جیمز کومی، رئیس اف بی آی توسط او، آشفتگی‌هایی سیاسی به وجود آمد و اوضاع کاخ سفید به هم پیچید؛ تحت تاثیر این رخداد، شاخص‌های جهانی سهام همگی افت کردند و سهام های آمریکایی با بیشترین کاهش خود از ماه سپتامبر مواجه شدند.

    سهام ترکیبی نزدک(Nasdaq) حدود 2.6 درصد سقوط کرد. شاخص جهانی MSCI All-Country  هم 1.2 درصد کاهش یافت و سهام های بانکی بدترین عملکرد را داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی