عصر بازار

بررسی شاخص‌های اقتصادی مالزی؛

تجربه عبور از ۱۴ سال با نرخ بیکاری ۳ درصد

عصر اعتبار- اقتصاد مالزی به عنوان یکی از مطرح‌ترین اقتصادهای جنوب شرق آسیا نام برده می‌شود که با ثبات موجود در اقتصاد کشور طی ۱۴ سال نرخ بیکاری آن در بازه ۳ تا ۳.۷ درصدی در نوسان بوده و توانسته رشد اقتصادی بالای ۷ درصد را تجربه کند.

تجربه عبور از ۱۴ سال با نرخ بیکاری ۳ درصد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از میزان، شرق آسیا یکی از بزرگترین نواحی است که دارای بالاترین نرخ رشد اقتصادی در دنیا محسوب می‌شود. بیش ازدو میلیارد نفر جمعیت یا 31درصد از جمعیت دنیا در این منطقه تجمع دارند که در این میان کشور مالزی یکی از موفق‌ترین اقتصادهای جنوب شرق آسیا نام برده می‌شود.

    کشوری که با جمعیتی حدود 25 میلیون نفر و مساحتی در حدود 330/000 کیلومتر مربع دارای رشد بیش از 7 درصدی تولید ناخالص ملی داشته است.

    مالزی این رشد اقتصادی را مدیون سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف در زمینه صنایع سنگین و صادرات محصولات آن است که همراه شدن این درآمد ملی در کنار تورمی پایین حرکت رو به جلو مالزی را رقم زد. همچنین در کنار این امر این کشور مرکزی برای تجارت سایر کشورها شده است

    نرخ رشد اقتصادی مالزی طی سال‌های 2000 تا 2013 میلادی در دامنه 8.9 درصد تا منفی 1.5 درصد در نوسان بوده به گونه‌ای که در سال 2000 این کشور تجربه رشد مثبت 8.9 درصد را داشت در سال بعد خود با کاهش چشمگیر این عدد به 0.5 درصد رسید و مجددا طی سال های 2002 تا 2008 با رشد چشم‌گیری در رقم‌های 6.8 درصد تا 4.8 درصد در نوسان بود.

    سال 2009 که از آن به نام بحران اقتصادی جهان نام برده می‌شود این کشور هم رشد منفی 1.5 درصد را تجربه کرد و مجددا در سال‌های بعد با افزایش رشد اقتصادی این رقم به 7.4 درصد رسید و نهایت در سال 2013 در رقم 6 درصد متوقف ماند.


    نرخ مشارکت این کشور از 62.8 درصد با شیب کاهشی ملایم به رقم 59.4 درصد در سال 2013 رسید.

    جمعیت فعال آن رشد 3 میلیون و 235 هزار و 592 نفری داشته است.

    و نرخ بیکاری این کشور به عنوان یکی از مهمترین شاخص های اقتصادی در بازه 3 تا 3.7 درصد در نوسان بوده است، به گونه ای که در سال های 2000 و 2012 در رقم 3 درصد و در سال 2009 به دلیل بحران موجود نرخ بیکاری به 3.7 درصد رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو