عصر بازار

بهای طلا تحت تاثیر ریسک های سیاسی آمریکا صعودی خواهد شد

عصر اعتبار-قیمت جهانی طلا هفته آینده تحت تاثیر ادامه تنش های سیاسی در آمریکا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

بهای طلا تحت تاثیر ریسک های سیاسی آمریکا صعودی خواهد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از بورس کالای ایران ، تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند: در حالی که هفته آینده آمار و اطلاعات زیادی منتشر نخواهد شد، به نظر می رسد تنش های سیاسی در آمریکا طی روزهای آینده موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا خواهد شد.

    بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته گذشته تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و افت شاخص سهام آمریکا با افزایش 2 درصدی روبرو شد و به بیش از 1253 دلار در هر اونس رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز با 2.4 درصد افزایش طی هفته گذشته به بیش از 16.80 دلار رسیده است.

    تحلیلگران اقتصادی اعلام کردند  که قیمت طلا در کوتاه مدت روندی صعودی خواهد داشت چون بازارهای مالی به شدت نسبت به افزایش تنش های سیاسی در واشنگتن حساسیت نشان می دهد.

    تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس تاکید کردند: افزایش ریسک سیاسی در آمریکا موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهدشد.

    طی هفته آینده ترامپ قرار است نخستین سفر  خارجی خود به عربستان سعودی، سرزمین های اشغالی فلسطین ، واتیکان را آغاز کند و در نهایت در نشست رهبران ناتو در بروکسل شرکت خواهد کرد.

    جیمز کومی رئیس برکنار شده اف بی آی نیز قرار  است طی روزهای آینده در نشست استماع کمیته اطلاعات سنا شهادت دهد. به نظر می رسد پرونده دحالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به این زودی پایان نخواهد یافت.

    مکسول گلد تحلیلگر ارشد موسسه ئی تی اف تاکید کرد: سرمایه گذاران توجه بیشتری به اوضاع سیاسی آمریکا دارند چرا که مسائل سیاسی آمریکا می تواند بر انتظارات مربوط به برنامه های اقتصادی و مالی دولت ترامپ تاثیر بگذارد. به نظر من ریسک های سیاسی به نفع قیمت طلا خواهد بود.

    تحلیلگران بر این باورند که ترامپ برای تصویب برنامه های اقتصادی و مالی خود  در کنگره و سنا با چالش های زیادی روبرو خواهد بود. قیمت طلا توانسته است به سطح قیمتی 1255 دلاری نزدیک شود که از نظر تکنیکال اهمیت زیادی دارد. میانگین قیمت طلا در 200 روز گذشته 1255 دلار بوده و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی