عصر بازار

تحلیل تکنیکال کارشناسان اقتصادی از روند بهای اونس؛

سطح حمایتی و مقاومتی طلا کجاست؟

عصر اعتبار- تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۲۵۰ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود بهای طلا با افت بیشتری روبرو می شود.

سطح حمایتی و مقاومتی طلا کجاست؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، تحلیل تکنیکال موسسه سی ام سی مارکتز نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1250 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا 1220 دلار کاهش خواهد یافت.

    میانگین قیمت جهانی طلا در 200 روز گذشته 1250 دلار بوده است و اگر این سطح حمایتی شکسته شود قیمت طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

    بر اساس این گزارش سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی 1260 دلار است و اگر این سطخ شکسته شود قیمت این فلز زرد با رشد بیشتری مواجه می شود.

    آدام باتن تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز تاکید کرد: اگر سطح مقاومتی 1265 دلاری شکسته شود قیمت طلا در کوتاه مدت تا 1290 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

    تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آی جی نیز تاکید کردند که قیمت طلا در شرایط کنونی بالاتر از سطح 1240 دلاری تثبیت خواهد شد. اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1264 دلاری را بشکند به زودی تا 1280 و سپس 1300 دلار افزایش خواهد یافت.

    به نظر می رسد تنش های سیاسی مربوط به برکناری جیمز کومی رئیس اف بی آی توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت. روند تحولات ارزش دلار در برابر یورو و سایر ارزهای معتبر بین المللی نیز می تواند بر قیمت طلا موثر باشد.

    آدام باتون تحلیلگر ارشد موسسه فارکس لایو تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش تنش های سیاسی با افت نسبی روبرو شود.

    این تحلیل گر تصریح کرد: پس از تشدید تنش های سیاسی در کاخ سفید طی هفته گذشته و رسیدن قیمت طلا به 1265 دلار در هر اونس، اقدام وزارت دادگستری آمریکا در انتصاب دادستان ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا موجب برقراری ثبات نسبی در بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا شده است. این مساله می تواند موجب کاهش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا و سایر فلزات گرانبها شود.

    وی پیش بینی کرد: با انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا و اروپا و افزایش ارزش دلار این احتمال هست که قیمت طلا طی روزهای آینده به سطح 1240 دلار در هر اونس بازگردد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو