عصر بازار

بانک مرکزی خبر داد:

نرخ جدید کارمزد خدمات بانکی ابلاغ شد + جدول

عصر اعتبار- بانک مرکزی در بخشنامه شماره ۹۵/۲۱۸۵۴۶ مورخ ۱۳۹۵/۰۷/۱۱ درخصوص انواع و میزان حداکثر و حداقل نرخ‌های قابل وصول کارمزد خدمات بانکی (ریالی) را با تغییرات جزئی به بانک ها ابلاغ کرد.

نرخ جدید کارمزد خدمات بانکی ابلاغ شد + جدول
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از بانک مرکزی، تغییرات جزیی در بخشنامه شماره 95/218546 مورخ 1395/07/11 درخصوص انواع و میزان حداکثر و حداقل نرخ‌های قابل وصول کارمزد خدمات بانکی (ریالی) اعمال و به بانک ها ابلاغ کرد.

    پیرو بخشنامه شماره 218546‏‏/95 مورخ 11‏‏/7‏‏/955 موضوع حداکثر نرخ‌های قابل وصول کارمزد خدمات بانکی (ریالی) و با عنایت به طرح برخی ابهامات از سوی شبکه بانکی کشور مقرر شد:

    کارمزد ضمانتنامه های دارای وثائق ترکیبی (ردیف شماره 11)، پس از کسر سپرده نقدی از مبلغ کل ضمانتنامه، متناسب با سهم هر یک از وثائق و نرخ های متناظر آن، محاسبه می‌شود

    نوع خدمت مندرج در بند 9‏‏-1‏‏-6 ردیف 66 ، به «چک های واگذاری عهده سایر بانک‌ها» تغییر یابد و کارمزد مربوط متوجه ذینفع چک خواهد بود.

    کارمزد صدور دسته چک موضوع ردیف 11‏‏-1‏‏-66 پس از شخصی سازی، بر اساس سیستم صیاد هر برگ به مبلغ 1.200 ریال خواهد بود.

    ضمناً مجدداً تاکید می شود بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند به منظور رقابت با یکدیگر، حداکثر تا 30 درصد مبالغ مندرج در جداول ابلاغی، نرخ‌های کارمزد کمتری را اعمال کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی