عصر بازار

رییس سازمان امور مالیاتی:

۸ درصد تولید ناخالص ملی به مالیات اختصاص دارد

عصر اعتبار- رییس سازمان امور مالیاتی از افزایش درآمدهای مالیاتی در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: تولید ناخالص ملی از محل درآمدهای مالیاتی در برنامه ششم توسعه باید به ۱۱ درصد افزایش یابد.

۸ درصد تولید ناخالص ملی به مالیات اختصاص دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سیدکامل تقوی‌نژاد در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر که در وزارت کار برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در حوزه بنگاه‌های کوچک و متوسط بدهی مالیاتی 7500 بنگاه تقسیط مالیاتی و مقرر شد تا فعال شدن آنها در سال اول مالیاتی را اخذ نکنیم و بنا داریم تعداد این واحدها را به 10 هزار واحد افزایش دهیم.

    رییس سازمان امور مالیاتی از دریافت 780 میلیارد تومان مالیات توسط واحدهای صنفی خبر داد و گفت: سال گذشته از محل فرار مالیاتی توانستیم پنج هزار میلیارد تومان مالیات کسب کنیم.

    وی ادامه داد: در بند سیاست‌های سازمان مالیاتی، مقام معظم رهبری تاکید بر کاهش اتکای کشور به درآمدهای نفتی دارند و مالیات‌ها باید نقش اساسی‌تری را در تعیین درآمدهای دولت داشته باشند.

    رییس سازمان امور مالیاتی افزود: جهت‌گیری دولت تدبیر و امید نیز بر همین مبنا بود و جمعا هشت درصد GDP کشور به مالیات اختصاص دارد که در افق برنامه ششم توسعه باید به 11 درصد افزایش یابد.

    تقوی‌نژاد اضافه کرد: در دولت دکتر روحانی این افزایش درآمدها بر مبنای مالیات نشان از اعتماد بین مردم و دولت دارد، لذا در سال‌های گذشته جهت‌گیری اساسی ما این بوده که به اقشار محروم و کم درآمد توجه بیشتری در زمینه‌ی کاهش نرخ مالیات و نحوه مالیات ستانی داشته باشیم.

    وی تاکید کرد: در مقابل کسانی که از مواهب اقتصادی مختلف استفاده کرده و مالیات‌شان را پرداخت نکردند، شناسایی شدند و در جهت مقابله جدی با فرار مالیاتی اقدام اساسی صورت گرفت.

    رییس سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: سال گذشته یک میلیون و 700 هزار واحد صنفی در کشور نه تنها مالیاتی که پرداختند کمتر از سال گذشته نبود، بلکه 10 درصد هم کسانی که اظهارنامه دادند، افزایش پیدا کرد و هم مالیات‌ها بیشتر شد به نحوی که از مجموع یک میلیون و 700 هزار واحد صنفی 780 میلیارد تومان مالیات دریافت شد.

    تقوی‌نژاد تصریح کرد: در آخرین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سال 1395 نیز تصویب شد که بنگاه‌های کوچک و متوسط امسال صرفا بر مبنای خوداظهاری مالیاتشان را بپردازند.

    وی در پایان از پیش‌بینی معافیت مالیاتی برای فعالانی که در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته یا شهرک‌های صنعتی به فعالیت ادامه دهند خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو