عصر بازار

سازمان همکاری و توسعه‌ اقتصادی:

۳ راهکار برای غلبه بر نابرابری درآمدی در جهان

عصر اعتبار- OECD با بیان اینکه نابرابری درآمدی در کشورها به بیشترین میزان رسیده، اعلام کرد برای از بین بردن این نابرابری شغل مناسب، داشتن سیستم جامع مالیاتی راهکار طلایی است همچنین زنان باید بیشتر تشویق به کار شوند.

۳ راهکار برای غلبه بر نابرابری درآمدی در جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان همکاری و توسعه‌ اقتصادی اعلام کرد: نابرابری درآمد در بین کشورهای OECD به بیشترین میزان تاریخ خود رسیده است و همچنان این نابرابری همچنان رو به افزایش است.

    بر اساس گزارش OECD، در اواسط سال 1980 در بین کشورهای OECD میزان درآمد کشورهای ثروتمند 7 برابر کشورهای فقیر بود اما اکنون این شکاف درآمدی به 10 برابر رسیده است.

    در این گزارش آمده است مساله‌تاسف‌بار این است که 40 درصد مردم سطح پایین کشورهای عضو OECD از رشد اقتصادی کشورها کاملا بی‌بهره‌اند. افزایش نابرابری اقتصادی نه تنها تهدیدی برای پیوستگی جامعه بلکه تهدیدی جدی برای اقتصاد کشورها محسوب می‌شود.

    مساله نابرابری درآمد می‌تواند رشد اقتصادی طولانی‌ مدت کشورها را تحت تاثیر قرار دهد و فرصت‌های رشد را از بین ببرد. در حال حاضر سیمای فقر در بین کشورها به شدت تغییر یافته است اگر در اواسط 1980 تنها افراد مستمری‌بگیر در فقر زندگی می‌کردند اما امروزه فقر به سراغ افراد جوان و خانواده‌های آنها نیز آمده است.

    براساس این گزارش OECD پیشنهاد می‌کند برای مبارزه با نابرابری درآمدی و تشویق کشورها برای داشتن رشد اقتصادی مناسب داشتن شغل خوب راه کلیدی است. بویژه اینکه باید زنان را بیشتر تشویق به کار کنند.

    همچنین داشتن سیستم جامع مالیاتی و نیز سیستمی که برای مردم سودآور باشد بسیار سودمند خواهد بود.

    OECD سازمانی است بین‌المللی، دارای 35 عضو، که اعضای آن متعهد به اقتصاد آزاد هستند. این سازمان به تعبیری عمده‌ترین سازمان بین‌المللی تصمیم‌گیرندهٔ اقتصادی است. مقرّ اصلی این سازمان در شهر پاریس است.

    این سازمان در سال 1948 میلادی تحت عنوان سازمان همکاری اقتصادی اروپا تأسیس شد و در سال 1961 میلادی در اجلاسی با تصویب آیین‌نامهٔ جدید در زمینهٔ توسعه و اقتصاد، نام سازمان را نیز به سازمان همکاری و توسعهٔ اقتصادی تغییر دادند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو