عصر بازار

بانک توسعه اسلامی تغییر رویکرد می‌دهد

عصر اعتبار- بانک توسعه اسلامی، بزرگترین سازمان توسعه ای در جهان اسلام قصد دارد فعالیت های خود را احیا کند و رویکرد خود را از سرمایه گذاری های کوچک به حمایت های پایدارار و زیربنایی تر از طرح های توسعه ای تغییر دهد.

بانک توسعه اسلامی تغییر رویکرد می‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از  تسنیم ، بانک توسعه اسلامی، بزرگترین سازمان توسعه ای در جهان اسلام قصد دارد فعالیت های خود را احیا کند و رویکرد خود را از سرمایه گذاری های کوچک به حمایت های پایدارار و زیربنایی تر از طرح های توسعه ای تغییر دهد.

    این گروه غیر انتفاعی در طی 10 سال گذشته در پروژه های انرژی، حمل و نقل، آب و فاضلاب 86.1 میلیارد دلار تامین مالی فراهم کرده است. بنگلادش، پاکستان و مصر از جمله کشورهایی هستند که بیشترین استفاده را از منابع این بانک داشته اند. اما بندر هجار، رئیس چدید این بانک گفته که بانک توسعه اسلامی باید تمرکز زدایی کند و روش فعالیتش را تغییر دهد.

    هجار در حاشیه یک کنفرانس تجاری در سارایوو گفت: «بانک توسعه اسلامی باید به جای ارائه تسهیلات به طرح های منفرد و کوچک به سمت راه حل های زنجیره ارزش حرکت کند.»

    بانک توسعه اسلامی به صورت سنتی سرمایه و کمک های فنی به شرکت های منفرد و سازمان های دولتی ارائه می کند، اما هجار گفته که این بانک از این پس با دامنه گسترده تری از نهادها تعامل خواهد کرد و قصد دارد شبکه ای از سازمان ها، بنیادها و دانشگاه های غیردولتی را تشکیل دهد.

    وی افزود: «این تغییر رویکرد به بانک کمک خواهد کرد تا به شکلی پایدارتر و بهینه تر با چالش های توسعه ای مقابله کند. ما شبکه ای اجیاد خواهیم کرد و بانک توسعه اسلامی نقش تسریع کننده امور را ایفا خواهد کرد.»

    هجار، وزیر حج سابق عربستان سال گذشته به عنوان رئیس بانک توسعه اسلامی انتخاب شد و جایگزین احمد محمد علی شده که از سال 1975 ریاست این بانک را بر عهده داشت.

    عربستان با 23.5 درصد سهام، بزرگترین سهام دار بانک توسعه اسلامی است و پس از آن کشورهای لیبی، ایران، نیجریه و امارات از سهامداان عمده این بانک هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی