عصر بازار

۱۰ شهر گران برای مستاجران

عصر اعتبار- ۱۰ شهر گران جهان برای «اجاره‌نشین»‌ها براساس متوسط اجاره‌بهای آپارتمان دوخوابه معرفی شدند.

۱۰ شهر گران برای مستاجران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، هزینه مسکن در همه جای دنیا بیشترین سهم از درآمد افراد را به خود اختصاص می‏دهد و فرقی ندارد که فرد کجای جهان زندگی کند. با نگاهی به میانگین اجاره‏بهای آپارتمان‏های دو خوابه در بزرگ‌ترین شهرهای جهان اما متوجه می‏شویم که رقم اجاره‌بهای آپارتمان دو خوابه در شهرهای بزرگ جهان بسیار متفاوت است و طیفی را از ماهانه 300 دلار در بنگلور هندوستان تا بیش از 3400 دلار در سانفرانسیسکوی آمریکا در بر می‏گیرد. در گزارشی که دویچه بانک آلمان در زمینه هزینه‏های زندگی در سال 2017 تهیه کرده و در آن از داده‏های سایت «اکسپاتیستان» که هزینه زندگی را در ماه آوریل سال جاری میلادی در بیش از 200 کشور جهان بررسی می‏کند استفاده شده است، رتبه‌بندی جدیدی از شهرهای بزرگ جهان در زمینه هزینه مسکن منتشر شده است.

    به گزارش بیزینس اینسایدر، دویچه بانک آلمان هزینه ماهانه به دلار آمریکا برای اجاره یک آپارتمان دو خوابه در نزدیک به 50 شهر بزرگ جهان را مورد بررسی قرار داده است. در این گزارش که ششمین گزارش منتشر شده از سوی دویچه بانک در مورد هزینه‏های زندگی در سال 2017 است، شهر سانفرانسیسکو در آمریکا با میانگین اجاره ماهانه 3،449 دلار برای یک آپارتمان دو خوابه متوسط، گران‌ترین شهر جهان در حوزه مسکن معرفی شده است که البته این رقم در مقیاس سالانه تغییری نداشته است. درآمد خالص ماهانه هر نفر در این شهر به‌طور متوسط 4،817 دلار آمریکاست. شهر هنگ‏کنگ در کشور هنگ‏کنگ با اجاره‌بهای ماهانه 3،237 دلار آمریکا برای یک آپارتمان متوسط دوخوابه در رتبه دوم گران‌ترین شهر جهان در حوزه مسکن قرار گرفته است. اجاره‏بهای چنین آپارتمانی در هنگ‏کنگ در مقیاس سالانه 2 درصد رشد را نشان می‏دهد. درآمد خالص ماهانه هر نفر در این شهر به‌طور متوسط 2،715 دلار آمریکاست. بر این اساس، اگر کسی بخواهد در شهر نیویورک یک آپارتمان دو خوابه اجاره کند باید به‌طور متوسط ماهانه 2،909 دلار اجاره‌بها بپردازد، رقمی که نسبت به اجاره‌بهای چنین آپارتمانی در سال گذشته 4 درصد افزایش را نشان می‏دهد.

    به این ترتیب نیویورک رتبه سومین شهر گران جهان در حوزه مسکن را به خود اختصاص داده است. درآمد خالص ماهانه هر نفر در این شهر به‌طور متوسط 4،304 دلار آمریکاست. رتبه چهارم به شهر لندن در انگلستان تعلق گرفته است که میانگین اجاره‏بهای یک آپارتمان دو خوابه متوسط در آن ماهانه 2،617دلار آمریکاست. درصد تغییرات سالانه این اجاره‏بها برای لندن منفی 8 اعلام شده است و به این معناست که اجاره‌بها در لندن روند کاهشی داشته است. درآمد خالص ماهانه هر نفر در این شهر به‌طور متوسط 2،776 دلار آمریکاست.

    شهر زوریخ در سوئیس با اجاره‌بهای ماهانه 2،520 دلار آمریکا برای خانه دوخوابه متوسط، عنوان پنجمین شهر گران جهان را به خود اختصاص داده است. اجاره‌بها در این شهر هم روند کاهشی داشته و در مقیاس سالانه 2 درصد کاهش را نشان می‏دهد. درآمد خالص ماهانه هر نفر در این شهر به‌طور متوسط 5،876 دلار آمریکاست. اجاره ماهانه یک خانه دو خوابه متوسط در شهر ادینبرگ انگلستان 2،361 دلار آمریکاست و این باعث شده است که این شهر لقب ششمین شهر گران جهان را در حوزه مسکن به خود اختصاص دهد. اجاره‌بها در این شهر هم نسبت به سال گذشته 3 درصد کاهش را نشان می‏دهد. درآمد خالص ماهانه هر نفر در این شهر به‌طور متوسط 2،293 دلار آمریکاست. شهر پاریس، پایتخت فرانسه با اجاره‏بهای ماهانه 2،289 دلار آمریکا برای یک خانه دو خوابه رتبه هفتم را در میان شهرهای گران جهان به خود اختصاص داده و مبلغ اجاره‌بها در آن نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است. درآمد خالص ماهانه هر نفر در این شهر به‌طور متوسط 2،583 دلار آمریکاست.

    هشتمین جایگاه از میان گران‌ترین شهرهای جهان را بوستون در آمریکا به خود اختصاص داده است و مبلغ اجاره‌بها در آن برای یک خانه دو خوابه متوسط به‌طور میانگین 2،225 دلار است که نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش یافته است. درآمد خالص ماهانه هر نفر در این شهر به‌طور متوسط 4،322 دلار آمریکاست. بر اساس گزارش دویچه بانک آلمان، شهر سیدنی استرالیا با اجاره‌بهای 2،134 دلار آمریکا نهمین شهر گران جهان در حوزه مسکن است که تغییرات سالانه اجاره‌بها در آن منفی 13 درصد گزارش شده است که به معنای کاهش 13 درصدی اجاره‌بها در آن شهر است. درآمد خالص ماهانه هر نفر در این شهر به‌طور متوسط 3،451 دلار آمریکاست.

    شهر توکیو پایتخت ژاپن با میانگین اجاره‌بهای ماهانه 2،010 دلار آمریکا برای یک خانه متوسط دوخوابه در جایگاه دهمین شهر گران جهان در حوزه مسکن قرار گرفته که نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 14 درصدی نرخ اجاره‌بها بوده است. درآمد خالص ماهانه هر نفر در این شهر به‌طور متوسط 2،897 دلار آمریکاست. میانگین هزینه اجاره‏نشینی در تهران و نسبت آن به متوسط درآمد و هزینه ماهانه خانوارها نشان می‏دهد: سهم اجاره مسکن در سبد هزینه خانوار در تهران،‏ بیش از 65 درصد است. فهرست 10 شهر صدرنشین در این رتبه‏بندی ارائه شده از سوی دویچه بانک به همراه رتبه، نرخ اجاره‌بهای یک خانه متوسط دو خوابه در آنها، تغییرات سالانه این نرخ و متوسط درآمد یک فرد در هر یک از این شهرها در جدول ارائه شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی