عصر بازار

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان خبر داد:

آزادی بیش از ۱۷۰ نفر از زندانیان با کمک خیرین

عصر اعتبار- مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان از آزادی بیش از ۱۷۰ نفر از زندانیان با کمک خیرین خبر داد.

آزادی بیش از ۱۷۰ نفر از زندانیان با کمک خیرین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، مهران منتظر در جشن نسیم مهر که با حضور نماینده دادستان کل کشور، معاون قضایی سازمان زندان‌های کشور، مدیر کل زندان‌های استان تهران و معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، از آزادی بیش از 170 نفر از زندانیان با کمک خیرین خبر داد.

    وی افزود: انجمن در تمام زندان‌ها همکار مددکار دارد و خانواده‌های زندانیان لازم است برای گذر از مرحله نبود سرپرست خانواده به طور مستمر با مددکاران انجمن ارتباط داشته باشند.

    منتظر گفت: در اواخر سال گذشته با کمک وزارت کشور و استانداری سطح یک کلاس‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد و طلاق در سالن ملاقات زندان‌های استان تهران برگزار شد که با استقبال گرم خانواده‌ها مواجه بودیم و سطح دو آن نیز در اواخر اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد؛ لازم است خانواده های تحت پوشش از خدمات انجمن بهره بیشتری ببرند چراکه منجر به کاهش آسیب در این خانواده‌ها شده و پیامد مثبت آن در جامعه نمود پیدا خواهد کرد.

    مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان تصریح کرد: یک نمونه از امکانات موثری که در انجمن به وجود آمده ایجاد مرکز کاریابی واقع در خیابان 17 شهریور است که با معرفی یک خانواده به یک کارآفرین نه تنها موجب ارتقای سطح مادی خانواده‌ها می‌شود بلکه چند آسیب در خانواده از میان برداشته خواهد شد.

    وی افزود: هم اکنون مشاوره حقوقی در زندان اوین هفته‌ای دوبار به صورت رایگان به خانواده‌های زندانیان ارائه می‌شود و امیدواریم در این زمینه هم بتوانیم با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تعامل داشته باشیم تا در سایر زندان‌‌ها مشاوره حقوقی داشته باشیم.

    وی افزود: قصد داریم با کمک همکاران دوره های ارتقا و سطح آموزش های اجتماعی و فرهنگی را در سطح تهران برگزار کنیم، همچنین بنا داریم پرداخت مستمری و نحوه خدمات دهی به خانواده ها را ساماندهی کنیم تا خانواده ها متمایل به کار و اشتغال شوند.

    همچنین در این مراسم مصطفی محبی مدیرکل زندان‌های استان تهران هم اظهار داشت: ما تمام تلاشمان این است که خود زندانی را اصلاح کنیم و به بیرون بفرستیم.

    وی افزود: اعتقاد ما این است که افرادی که بیرون از زندان مجازات می شوند (خانواده زندانیان) هیچ گناهی ندارند و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی و قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها که قسمت عمده آن را انجمن حمایت انجام می‌دهد و نیز ریاست سازمان زندان‌ها در زمینه حمایت از خانواده‌های زندانیان تلاش دارد تا آنجا که امکان دارد مشکلات این قشر را از دوششان برداریم و به فرزندان آنها از لحاظ تحصیلی و ... کمک کنیم.

    در پایان این مراسم از خانواده های کوشا، دانش آموزان ممتاز و کانون تربیتی فرهنگی یاریگران دانشگاه صنعتی شریف که در برگزاری کلاس‌های تقویتی فرزندان زندانیان نقش ارزنده ای داشتند، تقدیر شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی