عصر بازار

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی خبرداد:

حذف بیمه ۱۷۰ هزار نفر سودجو از بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافان

عصر اعتبار- معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیمه ۱۷۰ هزار سودجو که در قالب کارگران ساختمانی و قالیبافان بودند، حذف شد.

حذف بیمه ۱۷۰ هزار نفر سودجو از بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، محمدحسن زدا درباره بیمه کارگران ساختمانی اظهار داشت: با توجه به اینکه تعدادی افراد در لیست بیمه کارگران ساختمانی قرار می‌گیرند که شغلشان در این حیطه نیست، ولی به دلیل پرداخت حق بیمه کمتر در این لیست‌ها نامشان را اضافه می‌کنند به همین دلیل سیستم هم‌پوشانی اتفاق افتاد.

    وی  افزود: به دلیل جلوگیری از سوء استفاده تعدادی محدود  از سال گذشته نظارت‌های سیستمی برای بیمه کارگران ساختمانی و همین طور قالیبافان اجرایی شد و 100 هزار نفر که در شغل کارگران ساختمانی حضور نداشتند و 70 هزار نفر دیگر نیز در بیمه قالیبافان حذف شدند.

    زدا افزود: در حال حاضر ورودی‌ها را کنترل می‌کنیم تا افرادی که دارای همین شغل هستند، در لیست‌ها قرار بگیرند و راستی‌آزمایی‌ها قبل از بیمه انجام می‌شود.

    معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و 100 هزار نفر کارگر ساختمانی بیمه تأمین اجتماعی هستند،‌ گفت: سودجویانی که از بیمه کارگران ساختمانی حذف می‌شوند، کارگران اصلی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی