عصر بازار

فروشگاه‌های اینترنتی مشمول پرداخت مالیات می‌شوند؟

عصر اعتبار- از دو سال اخیر اداره مالیات در نامه‌ای به تمام کسب و کارهای اینترنتی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند ابلاغ کرد باید وضعیت مالیاتی خود را مشخص کرده و مالیات خود (از جمله مالیات بر ارزش افزوده) را بپردازند.

فروشگاه‌های اینترنتی مشمول پرداخت مالیات می‌شوند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از میزان، راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی در سال ها اخیر بسیار رواج پیدا کرده و افراد زیادی از طریق طراحی فروشگاه اینترنتی ، کسب و کار خود را به صورت آنلاین آغاز کردند.

    پرداخت مالیات، شامل فروشگاه های اینترنتی نیز می شود و این سوالی است که مدتی ذهن صاحبان کسب و کارهای اینترنتی را به خود مشغول کرده و باید گفت اخذ مالیات از فروشگاه های اینترنتی کاملا قطعی است.

    بر مبنای قانون، تمام افرد حقوقی باید مبلغی از درآمد خود را به عنوان مالیات به اداره دارایی کشور پرداخت نمایند.

    از دو سال اخیر اداره مالیات در نامه‌ای به تمام کسب و کارهای اینترنتی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند ابلاغ کرد باید وضعیت مالیاتی خود را مشخص کرده و مالیات خود (از جمله مالیات بر ارزش افزوده) را از زمان صدور نماد اعتماد الکترونیکی بپردازند.

    از زمانی که طراحی فروشگاه اینترنتی رواج پیدا کرده است بسیاری از  صاحبان فروشگاه های محلی بر این باورند که این فروشگاه ای اینترنتی موجب کاهش فروش آنها شده اند به ویژه در بازار کالاهای دیجیتال و موبایل. بر اساس قوانین مرکز دارایی، فروشگاه های اینترنتی باید از زمان دریافت نماد الکترونیک، مالیات خود را پرداخت نمایند.

    اخذ مالیات از فروشگاه های اینترنتی بر مبنای درآمد کسب شده توسط این فروشگاه ها است و هر فروشگاه اینترنتی باید به تناسب درآمد کسب شده به پرداخت مالیات بپردازد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی