عصر بازار

نوسانات انواع سکه در دومین ماه سال جاری

عصر اعتبار- بازار سکه در دومین ماه سال جاری با تحولاتی همراه شد به طوری که سکه تمام طرح جدید حدود ۳۰ هزار تومان، نیم سکه ۳۵ هزار تومان و ربع سکه ۱۰ هزار تومان عرضه شد.

نوسانات انواع سکه در دومین ماه سال جاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، بازار سکه در دومین ماه سال جاری با نوسانات و تغییراتی همراه بود و در مقاطع مختلف اردیبهشت با روند سینوسی مواجه شد.

    سکه تمام طرح جدید در اردیبهشت ماه 1395 در میان یک میلیون و 195 هزا رتومان تا یک میلیون و 225 هزار تومان در نوسان بود تا در مجموع حدود 30 هزار تومان تغییر قیمت داشته باشد.

    این سکه در ابتدای اردیبهشت ماه با نرخ یک میلیون و 223 هزار تومان حرکت خود را آغاز کرد، در ادامه نرخ سکه با روند کاهش مواجه شد و ابتدا به یک میلیون و 218 هزار تومان و در میانه‌های ماه به یک میلیون و 209 هزار تومان رسید. در ادامه ماه سکه تمام طرح جدید با ادامه روند کاهشی به کمترین میزان خود در اردیبهشت ماه رسید و یک میلیون و 195 هزار تومان در بازار فروخته شد.

    در ادامه و با نزدیک شدن به آخرین روزهای ماه قیمت این نوع سکه به یک میلیون و 221 هزار تومان و در نهایت در آخرین روز ماه به یک میلیون و 215 هزار تومان رسید.

    اما نیم سکه در این بازه زمانی بین 657 هزار تومان تا 692 هزار تومان در نوسان بود تا در مجموع 35 هزار تومان نوسان قیمت را در اردیبهشت ماه تجربه کند.

    نیم سکه با نرخ 692 هزار تومان در نخستین روزهای اردیبهشت ماه عرضه شد و در ادامه با روند نزولی 674 هزار تومان رسید و در میانه‌های ماه با رسیدن به 664 هزار تومان به کمترین نرخ خود در این ماه رسید اما در اواخر ماه بار دیگر این حرکت کاهشی را ادامه داد و در آخرین روز ماه به یک میلیون و 657 هزار تومان رسید.

    همچنین ربع سکه بین 372 تا 382 هزار تومان در اردیبهشت ماه در نوسان بود تا در مجموع 10 هزار تومان نوسان قیمت را پشت سر بگذارد. ربع سکه در نخستین روز ماه با قیمت 382 هزار تومان عرضه شد و در مجموع با طی کردن روند کاهشی در طول ماه به 378 هزار تومان و در آخر ماه به 372 هزار تومان در بازار فروخته شد. 

    اما محمد کشتی آرای - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران - درباره آخرین وضعیت بازار سکه به ایسنا گفت که در مورد سکه کاهش تقاضا باعث شد که قیمت آن در هفته‌ای که گذشت  نزولی شود و به طور متوسط سکه تمام حدود 16 هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد. از طرفی هم کاهش قیمت ارز و تاثیر آن باعث شد که بر خلاف بازار جهانی قیمت‌ها در بازار داخلی کاهش پیدا کند.

    به گفته وی اکنون‌ داد و ستدها در بازار کاهش پیدا کرده است و با شروع ماه رمضان با یک عدم تقاضا برای سکه روبرو خواهیم بود و بازار در هفته اول آرام خواهد بود ولی با نزدیک شدن به نیمه ماه رمضان بازار مجددا رونق خواهد گرفت و بعد از آن در ایام شب‌های قدر داد و ستد کاهشی خواهد شد و در نهایت در اواخر ماه رمضان و با فرا رسیدن تابستان دوباره تقاضا افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی