عصر بازار

یک کارشناس حوزه بانکی مطرح کرد:

ادغام بانک‌ها هزینه بر است

عصر اعتبار- رئیس ‌کل بانک مرکزی از احتمال ادغام برخی بانک‌ها در یکدیگر خبر داد و در این رابطه یکی از کارشناسان در حوزه بانکی این اقدام را هزینه بر دانست.

ادغام بانک‌ها هزینه بر است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از میزان، چندی پیش رئیس ‌کل بانک مرکزی از احتمال ادغام برخی بانک‌ها در یکدیگر خبر داد و تأکید کرد این یکی از روش‌های نزدیک شدن صورت‌های مالی بانک‌های ایرانی به استانداردهای روز جهان است.

    در این میان سیف تاکید کرد که تصمیم برای ادغام در درجه اول به‌عهده سهامداران خود بانک‌ها قرار دارد ولی در مسیری که بانک مرکزی برای استانداردسازی صورت‌های مالی بانک‌ها در پیش گرفته، این موضوع وجود داشته و خود سهامداران نیز ممکن است از آن استقبال کنند.

    وی هدف ادغام بانک‌ها با یکدیگر را این گونه مطرح کرد که در صورت اجرای این طرح می‌توانیم نسبت‌های مالی در صورت‌های مالی بانک‌های ایرانی را به نسبت‌های روز بانکداری جهان نزدیک کنیم که در این حالت مهم‌ترین موضوع نسبت کفایت سرمایه بانک‌ها خواهد بود.

    همچنین رئیس ‌کل بانک مرکزی تامین و افزایش سرمایه بانک‌ها را در راستای عرضه سهام جدید در بورس دانست یا اینکه تصمیم بگیرند با یکدیگر ادغام شود.

    سیف یکی از مزایای ادغام بانک‌ها را کاهش هزینه خدمات و قیمت تمام شده اعلام و تاکید کرد که صرفه جویی قابل توجهی از این ادغام برای آنها به همراه خواهد داشت.

    در همین راستا کاظم دوست حسینی کارشناس در حوزه بانکی در رابطه با طرح ادغام بانک ها خاطرنشان کرد: ادغام کردن بانک‌ها از مواردی است که اجرای آن خود هزینه بر است و نمی‌توان از آن در راستای کاهش هزینه ها یاد کرد.

    وی افزود: مهمترین مشکل در نظام بانکی بحث معوقات و نبود بودجه برای ارائه تسهیلات است که باید مورد توجه قرار گیرد و ادغام بانک‌ها در این مورد تاثیری نخواهد داشت.

    این کارشناس حوزه بانکی یکی از مهمترین مزایا در تحقق ادغام بانک ها را افزایش نظارت دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین اثر طرح ادغام بانک‌ها این است که نظارت بانک مرکزی بروی بانک‌ها بیشتر خواهد شد که خود امر مهمی است.

    دوست حسینی یکی از مهمترین مسائلی که در ادغام بانک‌ها باید مورد توجه قرارگیرد را اینگونه بیان کرد: اینکه دو موسسه یا بانک ناموفق باهم ادغام شوند نمی‌توانند برای نظام بانکی کشور موثر باشند.

    وی افزود: باید یک موسسه یا بانک موفق با یک موسسه ناموفق ادغام شوند تا بخشی از مشکلات در نظام بانکی حل شود و ضعف‌های موسسات در کنارهم رفع شود.

    این کارشناس حوزه بانکی در انتها خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات به وجود آمده در بانک‌ها و موسسات موقتی است و در پی پرداخت تسهیلاتی بوده که به راحتی نقد شونده نیستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو