عصر بازار

کشف پرونده کلاهبرداری ۵ میلیارد تومانی در کمتر از ۴۸ ساعت

عصر اعتبار- سارقان انبارهای خیابان فدائیان اسلام که اقدام به کلاهبرداری ۵ میلیارد تومانی کرده بودند، با تلاش پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند.

کشف پرونده کلاهبرداری ۵ میلیارد تومانی در کمتر از ۴۸ ساعت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر، 29 اردیبهشت ماه و در پی مراجعه و طرح شکایت چند مالباخته در کلانتری 158 کیانشهر مبنی بر سرقت‌های مشابه از انبارهای تجاری شان در محدوده خیابان فدائیان اسلام، پرونده مقدماتی در این خصوص با موضوع سرقت اماکن تشکیل و به دستور بازپرس شعبه اول داسرای ناحیه 14 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    مالباختگان که تمامی انبارهای تجاری آن‌ها همگی به شیوه‌ای مشابه و یک تاریخ مورد سرقت قرار گرفته بود، پس از حضور در پایگاه ششم آگاهی در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند که از سال گذشته هر کدام به صورت جداگانه جهت نگهداری کالا و لوازم خانگی تجاری اقدام به کرایه‌ی انبار از شخصی به نام جواد. ب. (55 ساله) - به عنوان متصدی و مالک بنگاه - کرده، اما پس از پایان تعطیلات هفته، تمامی آن‌ها پس از مراجعت به انبارهای محل کارشان اطلاع پیدا کردند که انبارها مورد سرقت سارق یا سارقان قرار گرفته و همزمان متصدی و مالک بنگاه نیز (جواد. ب) ناپدید شده است.

    با آغاز تحقیقات، کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی با مراجعه به محل سرقت اطلاع پیدا کرند که محل سرقت فاقد هرگونه سیستم ضبط تصاویر است که با شناسایی دوربین‌های مداربسته در حوالی بنگاه اقدام به بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته‌ی آن‌ها کرده و اطمینان پیدا کردند که در تمامی سرقت‌ها از یک دستگاه وانت سفیدرنگ و یک دستگاه خاور استفاده شده است.

    همزمان با شناسایی خودروهای استفاده شده در سرقت از انبارها، کارآگاهان از طریق مالباختگان اطلاع پیدا کردند که احدی از بستگان جواد. س به نام جمشید. ق (45 ساله) مالک یک دستگاه خاور است که از اواخر سال گذشته چندین نوبت به بنگاه تردد داشته و حتی برای تعدادی از کسبه‌ی بنگاه نیز اقدام به جابجایی وسایل کرده است.

    همزمان با شناسایی جمشید. ق، کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که بر خلاف تصور مالباختگان مبنی بر مالکیت بنگاه به شخص آقای جواد. س، وی از اواخر سال گذشته اقدام به کرایه بنگاه از مالک حقیقی آن نموده و خود وی نیز از مجرمان سابقه دار در زمینه جعل، سرقت و خیانت در امانت بوده و در حال حاضر نیز دارای محکومیت قطعی از سوی دستگاه قضایی است.

    با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده، کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی در اولین مرحله از عملیات دستگیری اعضای این گروه از سارقان اقدام به شناسایی مخفیگاه جمشید در محدوده خیابان فدائیان اسلام کرده، در حین مصرف موادمخدر وی را دستگیر و به پایگاه ششم آگاهی منتقل کردند.

    جمشید در همان تحقیقات اولیه به مشارکت خود در سرقت اعتراف و عنوان داشت: "با هماهنگی جواد. ع و با مشارکت چند نفر دیگر به نام‌های امیر، هوشنگ و رسول (هر 3 نفر از کارگران سابق بنگاه و معرفی شده از سوی جواد) اقدام به سرقت از انبارها و انتقال آن‌ها به انباری در منطقه صفادشت کرج کردیم .

    با شناسایی محل نگهداری اموال مسروقه در منطقه صفادشت کرج، بلافاصله هماهنگی لازم با مقام قضایی انجام و کارآگاهان با مراجعه به آدرس اعلام شده از سوی جواد. ع، ضمن کشف و توقیف تمامی اموال مسروقه اقدام به دستگیری 3 عضو گروه به نام‌های امیر. ش (43 ساله)، هوشنگ. ک(40 ساله) و رسول. ط (38 ساله) کردند.

    با دستگیری تمامی اعضای گروه سارقان و همچنین کشف تمام اموال سرقت شده، نهایتا سرکرده گروه نیز (جواد. س.) که هنوز از دستگیری همدستانش اطلاع پیدا نکرده بود، در همان تاریخ دستگیری دیگر اعضای گروه  در عملیات ویژه  پلیسی 31 اردیبهشت ماه دستگیر و صراحتا به طراحی سرقت و سرکردگی گروه اعتراف کردند.

    سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر به خبرنگار مهرگفت: با هماهنگی بعمل آمده، تمام اموال مکشوفه به تهران منتقل و برابر دستور مقام محترم به صاحبان آن‌ها مسترد شد؛ متهمان پرونده نیز با صدور قرارهای قانونی روانه زندان شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی