عصر بازار

رشد کمتر از انتظار اقتصاد آمریکا در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷

عصر اعتبار- آمارهای رسمی نشان می دهد اقتصاد آمریکا در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ رشد کمتر از میزان مورد انتظار را تجربه کرده و در سه ماهه دوم سال نیز انتظار نمی رود این روند بهبود یابد.

رشد کمتر از انتظار اقتصاد آمریکا در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، آمارهای رسمی نشان می دهد اقتصاد آمریکا در سه ماهه نخست سال جاری رشد کمتر از میزان مورد انتظار کارشناسان و دولت آمریکا را تجربه کرد.

    از سوی دیگر کاهش سرمایه گذاری در فعالیت های اقتصادی در کنار روند متوسط خرید مصرف کنندگان حاکی از آن است که این روند در سه ماهه دوم سال نیز بهبود چندانی نخواهد داشت.

    وزارت بازرگانی آمریکا در دومین ارزیابی خود نسبت به رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست سال جاری اعلام کرد اقتصاد این کشور در طول این سه ماه 1.2 درصد رشد کرده است.

    این رشد 1.2 درصدی، کمترین رشد در یک سال گذشته محسوب شده چرا که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سال 2016 بیش از 2 درصد بوده است.

    اسکات اندرسون، کارشناس ارشد اقتصادی بانک وست سان فرانسیسکو، معتقد است بر مبنای شاخص های اقتصادی رشد بالای اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری خیلی محتمل نیست اما نشان می دهند اقتصاد آمریکا در تلاش است بهبود یابد.

    پایین آمدن رشد اقتصاد آمریکا ضربه بزرگی به برنامه دولت ترامپ برای بهبود سریع رشد اقتصادی این کشور که پیشتر وعده داده شده بود به حساب می آید.

    در مبارزات انتخاباتی سال 2016 آمریکا، دونالد ترامپ وعده بالابردن رشد اقتصادی آمریکا را تا رقم 4 درصد مطرح کرد اما در حال حاضر مقامات آمریکایی اذعان می کنند که رشد اقتصادی 3 درصدی منطقی تر به نظر می رسد.

    ترامپ تلاش کرده است تا با اجرای برخی محرک های اقتصادی نظیر کاهش مالیات برای فعالان اقتصادی، رشد اقتصادی آمریکا را افزایش دهد اما کارشناسان نسبت به موثر بودن اینگونه اقدامات تردید دارند چرا که بدون بهبود اوضاع تولید در برخی مناطق که با کمبود تولید و یا نبود نیروی کار کافی مواجه هستند افزایش رشد اقتصادی آمریکا محقق نخواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی