عصر بازار

دستگیری سارقان فروشگاه ها

عصر اعتبار- فرمانده انتظامی استان البرز گفت: اعضای باند سارقان فروشگاه های زنجیره ای که با تخریب کرکره و در فروشگاه ها، گاو صندوق ها را خالی می کردند ضمن اعتراف به ۹ فقره سرقت به مبلغ هفت میلیارد ریال و دو سرقت نافرجام، دستگیر شدند.

دستگیری سارقان فروشگاه ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار بخشعلی کامرانی صالح افزود: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیس 110 مبنی بر سرقت از یکی از فروشگاه های زنجیره ای در مشکین دشت کرج بلافاصله ماموران پلیس آگاهی استان البرز جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند .
    وی اضافه کرد: در بررسی های ماموران مشخص شد که سارقان از در پشتی و به شیوه تخریب کرکره وارد فروشگاه شدند و پس از تخریب گاو صندوق مبلغ 350 میلیون ریال وجه نقد داخل گاو صندوق را به سرقت بردند.
    این مقام انتظامی ادامه داد: در حالی که پرونده در شهرستان فردیس در حال پیگیری بود 72 ساعت بعد سارقان به دو فروشگاه دیگر دستبرد زدند و ضمن تخریب درها و گاو صندوق مبلغ 262 میلیون ریال وجه نقد را به سرقت بردند .
    فرمانده انتظامی استان البرز گفت : با بررسی شیوه و شگرد سارقان مشخص شد که سرقت های مذکور از سوی اعضای یک باند انجام شده است ؛ بنابراین چندین تیم عملیاتی پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادیم که ماموران با بررسی تصاویر دوربین های مدار بسته فروشگاه های مذکور یک مرد تنومند و قوی هیکل همراه با ماسک و دستکش و حال تخریب درهای ورودی فروشگاه را مشاهده کردند.
    وی افزود : با توجه به پوشش چهره متهم به وسیله نقاب ، شناسایی متهم با مشکل مواجه شد تا اینکه در ادامه سرقت های دیگر از فروشگاه های زنجیره ای در مناطق مختلف کرج و فردیس و بررسی شیوه و شگرد سارقان مشخص شد که این سرقت ها نیز توسط اعضای همان باند قبلی صورت گرفته است .
    سردار کامرانی صالح ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع ، اقدامات فنی و اطلاعاتی بسیار پیچیده در خصوص شناسایی مخفیگاه متهمان آغاز و آدرس یکی از سارقان در منطقه مشکین آباد شناسایی شد .
    وی تصریح کرد : بلافاصله آدرس ها و محل های پاتوق نامبرده توسط چند تیم مجزا به صورت شبانه روزی تحت مراقبت نامحسوس قرار گرفت و با توجه به اینکه تمام سرقت های به وقوع پیوسته بین ساعت های 2 بامداد تا 6 صبح رخ داده بود لذا تمرکز ماموران بیشتر بر حرکات متهم مورد نظر در نیمه های شب متمرکز شد.
    سردار کامرانی صالح گفت: پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت، سوژه مورد نظر در ساعت دو بامداد اواخر اردیبهشت ماه با یک دستگاه خودرو پژو 206 از منزل خود در مشکین آباد خارج شد و به سمت فردیس حرکت کرد و با سوار کردن یک نفر دیگر به سمت کرج پس از طی مسیر کوتاهی ، خودرو را در کوچه های فرعی منطقه مصباح پارک کرد و با توجه به وجود یک فروشگاه رنجیره ای در آن منطقه ، احتمال اینکه سرنشینان خودرو داخل فروشگاه رفته باشند، زیاد بود .
    این مقام انتظامی افزود : ماموران پس از اطمینان از وجود سارقان در داخل فروشگاه اطراف آن مکان را تحت محاصره قرار دادند و متهمان را که از حضور پلیس مطلع شده بودند و با تخریب ایرانیت و نرده های سقف فروشگاه قصد فرار داشتند در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند . سردار کامرانی صالح اظهارکرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی ابتدا منکر سرقت شدند اما در مواجه با اسناد و مدارک موجود به 9 فقره سرقت از فروشگاه های زنجیره ای به مبلغ هفت میلیارد ریال و دو سرقت نافرجام اعتراف کردند. تحقیقات برای کشف سایر سر قت های احتمالی متهمان ادامه دارد.

    پسرخاله هتاک در فضای مجازی دستگیر شد
    رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری عامل تهدید یکی از شهروندان در فضای مجازی خبر داد.
    سرهنگ علی جمالی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان ایلامی و تشکیل پرونده قضایی مبنی بر اینکه از طریق شبکه‌های اجتماعی مورد اهانت تهدید و هتک حیثیت شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
    وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مراجع قضایی تلاش خود را برای شناسایی متهم یا متهمان احتمالی آغاز کردند که متهم ، پس از چند روز کار اطلاعاتی ماموران شناسایی و دستگیر شد.
    این مقام انتظامی اظهار کرد: متهم که پسر خاله شاکی بود در ابتدا منکر موضوع شد اما پس از مواجهه با دلایل و مستندات پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را تخریب و انتقام‌جویی به سبب مشکلات قبلی عنوان کرد.

    **منشی شرکت خصوصی سارق اینترنتی از آب در آمد
    سرپرست پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی و دستگیری خانم جوانی به عنوان سارق اینترنتی و برداشت غیرمجاز از حساب یکی از شهروندان بوشهری توسط این پلیس خبر داد.
    سرهنگ مهدی قاسمی اظهار کرد: کاراگاهان مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا بوشهر در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، بلافاصله ضمن تشکیل تیم عملیاتی ویژه وارد عمل شدند.
    این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی‌های فنی و تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان مشخص شد، برداشت کننده غیرمجاز طی مراحل متعدد با استفاده از حساب مالباخته اقدام به خرید اینترنتی کرده است.
    سرهنگ قاسمی تصریح کرد: ماموران این پلیس پس از پی جویی علمی موضوع، متهم را شناسایی و مشخص شد وی به عنوان منشی در یک شرکت خصوصی مشغول به کار است.
    وی افزود: متهم ضمن هماهنگی‌های انجام شده با مقام قضایی به این پلیس فراخوانده شد که در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما پس از مواجهه با شواهد و قرائن گردآوری شده لب به اعتراف گشود و اظهار کرد که شاکی از مشتریان شرکت است و مدتی پیش به شرکت مراجعه کرد و پس از انتقال پول از طریق دستگاه pos کارت را جا گذاشت و از شرکت خارج شد؛ متهم هم وسوسه شد و در پایان ساعت کاری بلافاصله از دفتر، خارج شد و رمز دوم حسابش را فعال و به طور مرتب در چندین مرحله اقدام به خرید اینترنتی کرد و فکر نمی کرده است که شناسایی و دستگیر شود.

    **عامل توهین و ایجاد مزاحمت سایبری دستگیر شد
    رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: با تلاش پلیس فتا استان خوزستان شخصی که اقدام به انتشار پیام‌های توهین آمیز به فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نموده بود شناسایی و تحویل مقامات قضایی شد.
    سرهنگ شاهین حسنوند گفت: در حال حاضر توهین به افراد یکی از شایع‌ترین جرایم فضای مجازی است و در دنیای امروزی گستردگی استفاده از فضای مجازی باعث شده است که برخی تصور کنند هرچه در فضای مجازی برای دیگران ارسال کنند قابلیت پیگیری ندارد! این در حالی است که در قانون جرایم رایانه‌ای برای کسانی که در فضای مجازی به دیگران توهین ‌کنند و باعث سلب آسایش مردم ‌شوند، احکامی در نظر گرفته شده است.
    وی افزود: چندی پیش شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و بیان کرد فردی در یکی از شبکه‌های اجتماعی برایش ایجاد مزاحمت کرده است و اقدام به انتشار پیام‌های توهین آمیز می‌ کند لذا از پلیس خواستار شناسایی عوامل آن شد.
    رئیس پلیس فتا استان خوزستان اضافه کرد: پس از اخذ پرونده ‌و انجام اقدامات فنی توسط افسران پلیس فتا عوامل گرداننده آن طی یک عملیات پلیسی شناسایی و احضار شد.
    حسنوند گفت: پس از بازجویی‌های صورت گرفته، متهم پس از مواجهه با ادله و قرائن موجود به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را از ارتکاب این عمل گرایش به مسائل غیر اخلاقی عنوان و از انجام این کار اظهار ندامت و پشیمانی کرد.
    سرهنگ حسنوند با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی ف افزود: در مورد مذکور ضعف آگاهی قربانی عامل اصلی ایجاد فرصت برای فرد فرصت طلب بود، اگرچه قانونگذار برای این گونه جرایم مجازات‌هایی در نظر گرفته است ولیکن صدمات روحی روانی وارد آمده به قربانیان هیچگاه قابل التیام نیست و همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

    کشف30 هزار لیتر نفت سفید در شاهرود
    فرمانده انتظامی استان سمنان از توقیف 30 هزار لیتر نفت سفید در ایستگاه بازرسی شهید نوری شاهرود خبر داد.
    سردار روح الامین قاسمی اظهار کرد: ماموران ایستگاه بازرسی شهید نوری شاهرود هنگام کنترل خودروها در محور تهران-مشهد به یک دستگاه تریلر حامل سوخت مظنون شدند.
    وی با بیان اینکه راننده فردی 41 ساله و برای حمل بار فاقد هرگونه مجوز و مدارک بود، گفت: تریلر توقیفی حامل 30 هزار لیتر نفت سفید بود.
    به گفته این مسئول انتظامی با دعوت از کارشناسان شرکت نفت و بررسی محموله توسط آنان، مشخص شد محموله سوختی، قاچاق و از مشهد به قصد تهران بارگیری شده است.

    **محموله میلیاردی لوازم خانگی قاچاق
    فرمانده انتظامی استان لرستان از کشف 29 دستگاه لباسشویی و ظرفشویی و مقادیری مواد خوراکی قاچاق در خرم آباد خبر داد .
    سردار محمد قنبری گفت: ماموران پلیس، حین کنترل خودرو های عبوری در خرم آباد به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را توقیف کردند.
    وی خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از خودرو توقیفی22 دستگاه لباسشویی ، هفت دستگاه ظرفشویی و سه هزار و 685 قوطی کمپوت و آناناس خارجی فاقد مجوز گمرکی کشف و یک نفر را دستگیر کردند.
    فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به این که محموله از استان های جنوبی به مقصد پایتخت بارگیری شده بود، اظهار کرد:کارشناسان ارزش محموله کشف شده را دو میلیارد ریال اعلام کردند .

    **توقیف محموله کفش اسپورت
    فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف یک محموله کفش اسپورت قاچاق در شهرستان هندیجان به ارزش پنج میلیارد و 400 میلیون ریال خبر داد.
    سردار محمدرضا اسحاقی اظهار کرد: در راستای تشدید طرح مبارزه و برخورد قاطع با پدیده شوم قاچاق ،با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان هندیجان، یک دستگاه خودروی کامیون کشنده کانتینردار در مسیر ایست و بازرسی روستای امامزاده عبدالله هندیجان شناسایی و متوقف شد.
    وی افزود: ماموران در بازرسی از خودرو پنج هزار و 866 جفت انواع کفش اسپورت قاچاق فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف کردند.
    سردار اسحاقی با اشاره به دستگیری سه قاچاقچی و تحویل آنها پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: پلیس با اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا با تمام توان با قاچاقچیان به صورت قاطع ، قانونی و بدون اغماض برخورد می کند.

    توقیف کامیون حامل احشام فاقد مجوز حمل
    فرمانده انتظامی شهرستان بوئین زهرا استان قزوین از توقیف یک دستگاه کامیون ولوو با 103 راس دام فاقد مجوزحمل خبر داد.
    سرهنگ حسین علیان نژادی گفت: ماموران یگان امداد حین گشت زنی در جاده ترانزیت به یک دستگاه کامیون ولوو مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
    این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از کامیون ، 103 راس گوسفند فاقد مجوز حمل و پروانه بهداشتی که از استان آذربایجان غربی به مقصد استان اصفهان در حرکت بود کشف شد.
    فرمانده انتظامی شهرستان بوئین زهرا با اعلام اینکه کارشناسان ارزش این دام را 600 میلیون ریال برآورد کرده اند، افزود: راننده خودرو دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

    **سارقان اماکن خصوصی با 40 فقره سرقت به آخر خط رسیدند
    جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری دو سارق اماکن خصوصی و کشف 40 فقره سرقت از آنها در شهرستان شیراز خبر داد.
    سرهنگ علی ذوالقدری اضافه کرد: ماموران کلانتری 40 سلطان آباد شهرستان شیراز، دو سارق اماکن خصوصی را دستگیر و متهمان را برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل کردند. پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی استان ابتدا سوابق کیفری آنها استعلام و مشخص شد دارای چند فقره سابقه سرقت هستند.
    جانشین فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: درتحقیقات انجام شده متهمان به 40 فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند که صحنه های سرقت بازسازی و تاکنون 30 تن از شکات شناسایی شده اند و تحقیقات برای کشف سایر سرقت ها ادامه دارد.

    **محموله کیف زنانه قاچاق به مقصد نرسید
    فرمانده انتظامی شهرستان دیر بوشهر از توقیف یک نیسان حامل انواع کیف های زنانه قاچاق به ارزش دو میلیارد و 100 میلیون ریال خبر داد.
    سرهنگ حمید محمدی نسب اظهار کرد: ماموران حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی شهرستان دیر، یک دستگاه خودرو نیسان حامل بار را متوقف کردند.
    وی تصریح کرد: پس از بازرسی مشخص شد، این محموله به صورت قاچاق وارد کشور شده است و فاقد هرگونه مدارک گمرکی است.

    کشف کمباین میلیاردی قاچاق
    رئیس پلیس آگاهی استان یزد از کشف یک دستگاه کمباین قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال توسط ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خبر داد.
    سرهنگ حسین رضایی گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی روز گذشته ضمن کنترل محورهای ورودی استان یزد، یک دستگاه تریلر کشنده ایویکو را که از جنوب غرب کشور با محموله کمباین، عازم تهران بود به ظن قاچاق متوقف کردند.
    وی ادامه داد: ماموران پس از بررسی اسناد و مدارک راننده، متوجه شدند که این کمباین فاقد اسناد و مدارک گمرکی است و به صورت قاچاق بارگیری که به همین منظور خودرو توقیف شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو