عصر بازار

جزئیات نماگرهای اقتصادی در پاییز۹۵؛

رقابت پایاپای درآمد مالیاتی غیرمستقیم با مالیات مستقیم

عصر اعتبار- بنا بر آمار منتشره از سوی بانک مرکزی میزان درآمدهای مالیاتی مستقیم طی ۳ ماه پاییز ۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال، ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و در آذر ماه ۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال گزارش شده که این ارقام برای مالیات های غیرمستقیم به ترتیب ۴۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، ۳۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و در آذر ماه ۳۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده است.

رقابت پایاپای درآمد مالیاتی غیرمستقیم با مالیات مستقیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از میزان، بنا بر آمار جزئیات نماگرهای اقتصادی بانک مرکزی در خصوص درآمدهای مالیاتی دولت در پاییز 95، گزارش را ارائه کرد که طی آن میزان کل درآمدهای مالیاتی در مهرماه 32 هزار و 800 میلیارد ریال، در ماه آبان ماه 33 هزار و 500 میلیارد ریال و در آذر ماه 37 هزار و 500 میلیارد ریال محاسبه شده است.

    مالیات مستقیم در سه گروه مالیات اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت در مهرماه به ترتیب 19 هزار و 200 میلیارد ریال، 11 هزار و 400 میلیارد ریال و 2 هزار و 100 میلیارد ریال گزارش شده است.

    در طی آبان ماه این ارقام به صورت 19 هزار و 500 میلیارد ریال، 11 هزار و 800 میلیارد ریال و 2 هزار و 200 میلیارد ریال اعلام شده است.

    در حوزه درآمدهای غیرمستقیم، میزان کل درآمدها در مهر ماه 46 هزار و 600 میلیارد ریال، در آبان ماه 36 هزار و 900 میلیارد ریال و در ماه آذر 34 هزار و 700 میلیارد ریال گزارش شده است.

    مالیات بر واردات و مالیات بر کالاها و خدمات طی مهر ماه 8 هزار و 900 میلیارد ریال و 37 هزار و 700 میلیارد ریال بوده است.

    در آبان ماه 13 هزار و 200 میلیارد ریال و 23 هزار و 700 میلیارد ریال گزارش شده است و در آخرین ماه از فصل پاییز مالیات بر درآمد 12 هزار و 900 میلیارد ریال و مالیات بر کالاها و خدمات 21 هزار و 800 میلیارد ریال عنوان شده است.

    گفتنی است بیشترین میزان تغییرات در گروه مالیات های مستقیم به مالیات بر اشخاص حقوقی با کاهش 39.7 درصدی در مهر ماه تعلق دارد و در گروه مالیات های غیرمستقیم رشد 94.6 درصدی به مالیات به کالا و خدمات در مهر ماه اختصاص یافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو