عصر بازار

سود سهام عدالت به صورت انفرادی واریز می‌شود

عصر اعتبار- شماره حساب شبا بانکی مشمولین سهام عدالت که متعلق به حسابهای ۲ امضا و هر گونه حساب مشترک است برای دریافت سود سهام عدالت پذیرفته نمی‌شود.

سود سهام عدالت به صورت انفرادی واریز می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم, مشمولین سهام عدالت باید در خصوص ارائه شماره حساب شبای بانکی خود برای دریافت سود این سهام باید مواردی را رعایت کنند که در این راستا برای داشتن شماره حساب شبا نیاز به باز کردن حساب جدید تحت هیچ عنوانی توسط مشمولین نیست و تمامی حسابهای بانکی آنها شماره شبا دارند.

    همچنین شماره حساب شبا مورد نظر برای دریافت سود سهام عدالت نباید به حساب مسدود شده تعلق داشته باشد. بعلاوه این که اگر مدت زمان زیادی است که مشمولین از یک حساب استفاده نکرده‌اند یا روی آن چک برگشتی دارند می‌توانند در مورد مسدود یا فعال بودن آن حساب از بانک مربوط سوال کنند.

    افزون بر این؛ شماره حساب شبا بانکی مشمولین سهام عدالت که متعلق به حسابهای 2 امضا و هر گونه حساب مشترک است نیز برای دریافت سود سهام عدالت پذیرفته نمی‌شود.

    این گزارش می‌افزاید: مشمولین سهام عدالت برای دریافت سود سهام خود نمی‌توانند شماره حساب شبا مربوط به حسابهای حقوقی و شرکت را برای سهام عدالت استفاده کنند.

    همچنین سود سهام عدالت به صورت انفرادی واریز می‌شود؛ مثلا اگر اعضای خانواده 3 نفر هستند باید به ازای هر کدام از آنها یک شماره حساب شبا که به نام خودشان باشد وارد شود.

    بر پایه این گزارش؛ برای کودکان و افراد تحت تکفل زیر سن قانونی نیز باید شماره حساب شبا بانکی به نام خود آنها وارد سامانه شود. بعلاوه این که سود سهام عدالت به حساب سرپرست خانوار یا قیم قانونی فرد واریز نمی‌شود.

    بعلاوه این که زمانی که شماره شبای حساب بانکی توسط مشمولین برای دریافت سود سهام وارد سامانه این سهام به نشانی www.samanese.ir می‌شود، تنها پیامکی که از سوی این سامانه برای افراد ارسال می‌شود، در صورتی است که شماره حساب شبا وارد شده با نام مشمول سهام عدالت مطابقت نداشته باشد. به همین دلیل به پیامک‌های دیگر که تحت عنوان سهام عدالت از شماره‌های ناشناس ارسال می‌شوند نباید مورد توجه مشمولین قرار گیرد.

    گفتنی است؛ مدت زمان تطبیق و تایید یا رد شماره حساب شبا یا نام فرد در حدود 15 روز است و سازمان خصوصی‌سازی از طریق بانک مرکزی و بانک‌های عامل شماره حساب شبا اعلام شده را با نام فرد تطبیق می‌دهد.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو