عصر بازار

طلای جهانی نزدیک به ۱۲۷۰ دلار ایستاد

عصر اعتبار- طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی که تداوم تنش‌های ژئوپلتیکی، تقاضای سرمایه‌گذاری برای این فلز به عنوان دارایی امن را تقویت کرد، به بالاترین قیمت در یک ماه اخیر صعود کرد.

طلای جهانی نزدیک به ۱۲۷۰ دلار ایستاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد رشد کرد و به 1267.70 دلار رسید. بهای معاملات این بازار اوایل روز سه‌ شنبه تا سطح 1270.47 دلار صعود کرده بود.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن تقریبا تغییری نداشت و در 1267.70 دلار ایستاد.

    به گفته جفری هال، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، ریسک‌های پیرامون نزدیک شدن زمان انتخابات آینده انگلیس، دورنمای انتخابات زودهنگام در ایتالیا و نگرانی‌ها نسبت به بدهی یونان از طلا حمایت کرده است و با اطلاعات زیادی که همچنان در سراسر جهان منتشر می‌شود، انتظار می‌رود تصویر ژئوپلیتیکی در ادامه‌ هفته تیره‌تر شود.

    به گفته دنیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، تداوم ابهام سیاسی در بازار در حال حاضر به خرید طلا به عنوان دارایی امن کمک کرده است. مطمئنا ضعیف شدن بازارهای سهام نیز بدون تاثیر نبوده، اما تقاضا برای دارایی امن، عامل اصلی رشد قیمت این فلز ارزشمند بوده است.

    بر اساس گزارش رویترز، طلا که در شرایط ابهام مالی و سیاسی به سرمایه‌گذاری جایگزین تبدیل می‌شود، از 9 مه که به رکورد پایین 1213.81 دلار سقوط کرده بود، بیش از 4 درصد رشد قیمت داشته است.

    در بازارهای مالی، نگرانی‌های ژئوپلتیکی نسبت به اروپا بر بازارهای سهام آسیا تاثیر گذاشت و ارزش یورو را تحت فشار قرار داد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 17.43 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و به 794.55 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری بدون تغییر ماند و 952.70 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی