عصر بازار

رئیس سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد:

واریز نخستین سود سهام عدالت تا سه ماه آینده

عصر اعتبار- رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه ۲۵ میلیون مشمول سهام عدالت اقدام به ارائه کد شبا بانکی به سامانه سهام عدالت کرده‌اند، گفت: نخستین سود مشمولان سهام عدالت ظرف سه ماه آینده واریز شود.

واریز نخستین سود سهام عدالت تا سه ماه آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس, میرعلی ‌اشرف‌عبدالله پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به آخرین تغییر و تحولات سهام عدالت در شبکه خبر، گفت: تا کنون بیش از 25 میلیون نفر مشمول سهام عدالت اقدام به ارائه کد شبا بانکی خود به سامانه سهام عدالت کردند که بیش از 16 میلیون نفر از این افراد معادل 97.5 درصد آنها مورد تأیید شبکه بانکی قرار گرفتند.

    وی با توصیه به مشمولان سهام عدالت برای ارائه تدریجی کد شبا بانکی خود در روزهای آینده،‌ گفت: پیش از این سهامداران در مجامع سالیانه دو شرکت سیمان دشتستان و سرمایه‌گذاری رنا از مجموعه شرکت‌های سرمایه‌پذیر سبد سهام عدالت اقدام به تصویب تقسیم سود نقدی یک الی 2 میلیارد تومانی گرفته بودند که طی هفته‌های اخیر مجمع عادی سهامداران شرکت مخابرات ایران با تقسیم سود نقدی 400 میلیارد تومانی میان سهامداران موافقت کرده است.

    به گفته پوری حسینی، اگر چه سهام مخابرات از جمله سهم‌های حاضر در سبد سهام عدالت است، اما مطابق با قانون تجارت این شرکت فرصت دارد، تا طی 8 ماه آینده سود نقدی سهام عدالت را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دهد.

    پوری‌حسینی با بیان اینکه آن دسته از افرادی که مشمول سهام عدالت نیستند، دست کم تا مهرماه امسال هیچ توصیه و یا اقدام خاصی برای آنها صورت نخواهد گرفت، عنوان کرد: آن دسته از مشمولانی که به طور قطعی هنوز وارد سامانه سهام  عدالت نشده‌اند، بالغ بر 12 میلیون نفر بوده که توصیه می‌شود، ابتدا کد شبا بانکی خود را دریافت و سپس به سامانه سهام عدالت وارد شوند.

    به گفته وی، تا کنون 34 میلیون نفر ایرانی مشمول دریافت سهام عدالت از سامانه سهام عدالت بازدید کردند و این در حالی است که حدود 7 میلیون نفر از افرادی که اغلب شامل کارمندان دولت، نهادهای اجتماعی و یا نیروهای نظامی و انتظامی هستند، هنوز به این سامانه وارد نشده‌اند.

    رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به محض ورود نخستین سود نقدی شرکت‌ها در سامانه سهام عدالت حداکثر تا سه ماه آینده نخستین سود مشمولان سهام عدالت توزیع خواهد شد، گفت: با احتساب پرداخت اقساط 10 ساله به علاوه تخفیف‌ها و نیز آورده نقدی مشمولان سهام عدالت تا کنون به ارزش 24 هزار و 500 میلیارد تومان سهام عدالت به مشمولان آن تخصیص داده شده و این در حالی است که ارزش روز این دارایی به دو برابر یعنی به حدود 54 هزار میلیارد تومان در بازار افزایش یافته است.

    به گفته وی، طبق بررسی‌ صورت گرفته تا کنون استقبال چندانی از سوی مشمولان سهام عدالت برای تسویه اقساط باقیمانده سهام عدالت با خزانه کل کشور صورت نگرفته و برآوردها حاکی از تسویه حدود 5 میلیارد تومانی این رقم طی ماه‌های اخیر بوده است، با این حساب برای اعلام ارزش نهایی سهام عدالت باید تا پایان شهریور ماه منتظر ماند تا پس از بستن صورت‌حساب‌ها و مانده واقعی آنها بتوان عدد نهایی را اعلام کرد.

    وی در مورد زمان آزادسازی سهام عدالت و تخصیص آن به مشمولان گفت: همچنان برای آزادساری این دارایی با ابهام و اشکال مواجه هستیم و برای امکان آزادسازی آن و روشن شدن تکلیف این دارایی فعلاً امکان توزیع سود حاصل از این سهام را می‌توانیم برای مشمولان فراهم کنیم، بنابر این به طور کلی امکان آزادسازی سهام عدالت در حال حاضر میسر نیست.

    به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، اولویت تخصیص سهام عدالت برای آن دسته از کسانی که مشمول این دارایی نیستند، با افرادی است که در دهک‌های درآمدی (جمعیتی)، مشابه آنها ثبت‌نام شده‌اند، اما خودشان از این طبقات جا مانده‌اند که پس از پایان شهریور ماه امسال و مصوبه مورد نیاز برای ثبت‌نام مجدد افراد جامانده اقدام به ثبت‌نام آنها خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو