عصر بازار

توزیع از نیمه خردادماه آغاز می شود

رونمایی از سکه جدید ۵ هزار ریالی

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی از طرح جدید سکه ۵ هزار ریالی رونمایی و از توزیع آن در نیمه خردادماه، همزمان با بزرگداشت سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.

رونمایی از سکه جدید ۵ هزار ریالی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»، ولی اله سیف در آیین رونمایی از سکه جدید 5 هزار ریالی که در پایان یکی از نشست های هئیت عامل  بانک مرکزی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی گفت: تولید سکه و اسکناس فرصت مناسبی است که جلوه هایی از رهبران تاثیرگذار و  بزرگان علم و اندیشه، ایام و مناسبت های ویژه فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم در آن استفاده شود.
    وی افزود: سکه های یادبود که نمونه ای از آن به همت متخصصان این صنعت در بانک مرکزی تولید و رونمایی شد و در میانه خرداد منتشر خواهد شد، از این دست است.
    در این مراسم رییس کل  بانک مرکزی، در خصوص میزان ضرب سکه  جدید 5 هزار ریالی گفت: بانک مرکزی مجوز ضرب سکه 5 هزار ریالی رایج با طرح جدید به میزان 20 میلیون قطعه را اخذ کرده است که در چهاردهم خرداد ماه سال جاری به مناسبت بزرگداشت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره )منتشر می‌شود.
    وی افزود: در سکه 5 هزار ریالی از همان تصویر حضرت امام در واترمارک اسکناس ده هزار ریالی جدید، استفاده شده است.
    رییس کل بانک مرکزی  همچنین با اشاره به توزیع اسکناس جدید 10 هزار ریالی در نیمه خردادماه و در آستانه سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره ) به خودکفایی بانک مرکزی در تولید مطلس و واترمارک اشاره کرد وگفت: خوشبختانه با تلاش و همت همکاران، بانک مرکزی موفق به تولید واترمارک  با طراحی جدید و با کیفیت شده است.
    گفتنی است در مراسم رونمایی سکه 5 هزار ریالی  از دست اندرکاران این طرح، قدردانی به عمل آمد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی