عصر بازار

معاون رییس جمهور در کمیسیون تخصصی شورای عالی رفاه عنوان کرد:

لزوم عملیاتی شدن بیمه‌های خاص زنان سالخوره، بیوه و خودسرپرست

عصر اعتبار- معاون رییس جمهور در امور زنان گفت: بحث زنان سرپرست خانوار نیازمند هماهنگی‌های بیشتر است.

لزوم عملیاتی شدن بیمه‌های خاص زنان سالخوره، بیوه و خودسرپرست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان در کمیسیون تخصصی شورای عالی رفاه که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، دکتر میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مهندس فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از کارشناسان و مدیران حوزه مربوطه برگزار شد، گفت:  امیدوارم که برگزاری این جلسه با توجه به موضوع و اهداف جلسه دستاوردهای قابل اعتنایی داشته باشد.

    وی ادامه داد: ما در حوزه فقر به یک آسیب شناسی وضعیت موجود نیاز داریم و باید این سیاستگذاری از یک ناحیه صورت بگیرد.

    مولاوردی خاطرنشان کرد: ضمن این که تعامل و هماهنگی  باید ایجاد کنیم  و نیازمند آسیب شناسی نیز هستیم  و باید یک سیاستگذاری واحد و هماهنگ در سیاستهای اجتماعی داشته باشیم.

    وی اظهار امیدواری کرد که از فعالیت های جزیره ای پرهیز شود.

    معاون رییس جمهور در ادامه به موضوع زنان اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا زنان به دلیل این که بی سوادتر و  بیکار تر هستند بنابراین جز فقیرترین فقرا نامیده می شوند.

    وی به موضوع زنان در کشور اشاره و تصریح کرد: بحث زنان سرپرست خانوار،  متولیان متعدد دارد بنابراین نیازمند  هماهنگی های لازم در این زمینه هستیم .

    مولاوردی تصریح کرد: در سال 74 قانون تامین زنان بی سرپرست و بدسرپرست را داشتیم که در این جلسه به دو ماده آن اشاره شد که این قانون نیاز به  روز رسانی دارد و مدتی است که در دستور کار معاونت قرار گرفته و همه باید کمک کنند تا این قانون به روز رسانی شود.

    وی افزود: در ماده 27 قانون برنامه پنجم توسعه  که آیین نامه اجرایی آن در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح است ،  بیمه‌های چند لایه و فراگیر اجتماعی است که بخشی از آن را سعی کردیم در لایه دوم به بیمه زنان خانه دار اختصاص دهیم که امیدواریم آیین نامه برای تصویب به دولت برود.

    به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی تاکید کرد: در خود همین اهداف و وظایف شورای عالی رفاه دیدم که حمایت از ایجاد بیمه‌های خاص زنان سالخوره، بیوه  و خود سرپرست مطرح هست که سالیان سال است در دستور کار دولت های مختلف بوده که لازم است این موضوع عملیاتی شود.    

    لازم به ذکر است در این جلسه سیاستها و برنامه های قابل اجرا در سال 96 و دولت دوازدهم ، بررسی جوانب کف مساعدت های اجتماعی، چگونگی ساز و کار شناسایی و تعمیم حمایت به سطح نیازمندان در عموم جامعه و برنامه تفکیک نیازمندان به حمایت دائم ، حمایت موقت و ارائه برنامه توانمندسازی خروج از حمایت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو