عصر بازار

سخنگو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

افزایش بیمه حجاج تا ۲۰۰ میلیون تومان

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به نقل از نماینده رهبر معظم انقلاب درحج و زیارت گفت: بیمه حجاج تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

افزایش بیمه حجاج تا ۲۰۰ میلیون تومان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا, سیدحسین نقوی حسینی در تشریح نشست این کمیسیون اظهارداشت: جلسه امروز با هدف بررسی شرایط وامکانات برگزاری مناسک حج امسال با حضور حجت الاسلام قاضی عسگر نماینده رهبرمعظم انقلاب درحج و زیارت، حسین جابری انصاری و حسن قشقاوی معاون وزارت امورخارجه و نمایندگان وزارت اطلاعات برگزار شد.
    وی با بیان اینکه علاالدین بروجردی با اشاره به شرایط منطقه، نگرانی‌های اعضای کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجه را مطرح کرد افزود: حجت الاسلام قاضی عسگر روند گفت‌و‌گو و توافق برای برگزاری مراسم حج امسال را با جزئیات کامل برای اعضای کمیسیون توضیح داد.
    نقوی حسینی با تشریح مذاکرات نماینده گان جمهوری اسلامی با مسوولات حج عربستان تصریح کرد: نماینده رهبر معظم انقلاب درامور حج گفت ما درچارچوب تعیین شده مذاکرات را ادامه دادیم و توافق نیز بر اساس همان چارچوب و روند صورت گرفت و جای هیچ نگرانی نیست. اقدامات اجرایی هم اعم از کاروان ها، اجاره هتل‌ها، نحوه استقبال حجاج و پشتیبانی و تدارکات حجاج انجام شده است.
    وی در خصوص مچ بندی های تدارک دیده شده برای حجاج ایرانی اظهارکرد: مچ بندهایی هم که تدارک دیده شده، ساخت داخلی است و بیانگر یکسری اطلاعات شخصی جهت رفاه خود حجاج است و هیچ ارتباطی با کنترل افراد از سوی دیگران ندارد.
    خدمات کنسولی به زائران ایرانی
    نقوی حسینی در ادامه با توجه به قطع روابط سیاسی ایران و عربستان و نبود دفتر کنسولی برای حمایت و صیانت از حقوق زائران کشورمان در ایام حج گفت: سازمان حج زیارت درهماهنگی های به عمل آمده با مسئولان عربستان و شرایط ویژه رخ داده بین دو کشور قرار است تا پایان حج امسال تیمی از کارشناسان حوزه کنسولی در موسم حج برای رفع مشکلات احتمالی و ارایه خدمات کنسولی به زائران ایرانی در این کشور مستقر باشند.
    وی تاکید کرد: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته و موافقت عربستان قرار است یک تیم 10نفره کنسولی ایران از اول ماه شوال تا پایان ماه محرم یعنی یک ماه زودتر از ایام حج و یک ماه پس از پایان مناسک حج در عربستان مستقر باشند.
    به گفته وی، کارشناسان حوزه کنسولی دارای تمامی اختیارات کنسولگری در زمینه ارایه خدمات به زائران هستند.
    وی اظهار داشت: به گفته نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت ارتباط ایران با سایر کشورهای مسلمان و وی افزود: در ادامه جلسه، کواکبیان، ذوالنوری، فلاحت پیشه، کریمی قدوسی و جمالی دیدگاه‌ها، دغدغه ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
    این نماینده مجلس افزود: همچنین قاضی عسگر گفت در امور اجرایی تلاش شده است کلیه ضعف‌های گذشته رفع شود و بیمه حجاج تا 200 میلیون تومان افزایش یافته است و در ادامه جلسه رییس سازمان حج و زیارت توضیحاتی پیرامون امور اجرایی حج ارائه کرد.
    نقوی حسینی با اشاره به سخنان محمدی رئیس سازمان حج و زیارت، تلاش شده مشکلات مطرح در ورودی حجاج از جمله انگشت‌نگاری نیز حل شود و با احترام کامل امور اجرایی صورت گیرد.
    سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در پایان قاضی عسگر اشاره کرد که مسائل خانواده شهدای مسجدالحرام و منا را هم دنبال کرده و تلاش می شود مساله دیه هم حل شود، همچنین کمیسیون امنیت بر کاهش ادبیات نامناسب از سوی عربستان در دوران حج تاکید کرد.

    شروع اعزام کاروان ها از اول مرداد
    رییس سازمان حج و زیارت درادامه با بیان اینکه تمامی زائران ایرانی از19 ایستگاه پروازی ازنقاط مختلف کشور راهی جده و مدینه خواهند شد، گفت‌: اعزام کاروان های زائران ایرانی از اول مرداد ماه امسال آغاز می شود.
    محمدی با اشاره به اینکه طول اقامت زائران حج بین 30 تا 33 روز خواهد بود، افزود: براساس توافق تمامی کشورها با عربستان، 50 درصد جابجایی زائران حج توسط هواپیمایی سعودی انجام خواهد شد.
    وی گفت:همچنین براساس توافقات به عمل آمده تمامی برنامه های زائران ایرانی در طول ایام حج به انجام خواهد رسید.
    وی در ادامه افزود: پیش از شروع جلسه رسمی موضوعاتی از قبیل آخرین روند وضعیت صیادان دزدیده شدن از سوی دزدان دریایی، آخرین وضعیت گروگان حادثه میرجاوه، انتصاب و شروع به کارسفیر ایران درعمان مطرح شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو