عصر بازار

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اعلام کرد:

بهره‌مندی ۱۶۰ هزار خانوار از طرح‌های اشتغال کمیته امداد در سال جاری

عصر اعتبار- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از ایجاد ۱۴۰ هزار فرصت شغلی با اعتبار ۳۲۰۰ میلیارد تومان برای ۲۲ هزار نفر در قالب کاریابی طی سال جاری خبر داد.

بهره‌مندی ۱۶۰ هزار خانوار از طرح‌های اشتغال کمیته امداد در سال جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، محمد امید در مراسم انعقاد  توافقنامه واگذاری 5 هزار دستگاه خودرو وانت به مددجویان کمیته امداد که با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در محل کمیته امداد برگزار شد گفت: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت مهمترین برنامه کمیته امداد است؛این درحالیست که سال گذشته با 100 هزار فرصت شغلی و 150 هزار خانوار  روبه‌رو بودیم و این یک رکود است زیرا  ورودی‌های کمیته‌ امداد از خروجی‌های آن بیشتر بود.

    امید در ادامه با بیان آنکه در سال جاری 140 هزار فرصت شغلی با اعتبار 3200 میلیارد تومان برای 22 هزار نفر تعریف شده است گفت: در مجموع 160 هزار خانوار  از طرح‌های اشتغال کمیته امداد در سال جاری بهره‌مند خواهند شد و 2 هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار تسهیلات بانکی  با همکاری بانک‌ها برای سال جاری تعریف شده است.

    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد به  تفاهمنامه‌ با صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و گفت: طی این تفاهم نامه  5 هزار دستگاه خودروی وانت از شرکت زامیاد خریداری می‌شود و تسهیلات آن از طریق صندوق کارآفرینی با پوشش 90 درصدی ارائه خواهد شد.

    امید در ادمه با بیان آنکه  10 درصد مابقی را مددجو پرداخت می‌کند افزود: چنانچه مددجو  توان پرداخت 10 درصد را هم نداشته باشد، امداد وارد عمل خواهد شد و تمامی 5 هزار خودرو تا پایان شهریور تحویل داده خواهد شد.

    وی در ادامه گفت: امسال برای 5 هزار خودرو 7 درصد تخفیف داده شده که اعتبار آن 13 میلیارد تومان است.

    معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: پس از 4 ماه تنفس، بازپرداخت اقساط این خودروها آغاز می‌شود. این خودروها در رهن صندوق کارآفرینی باقی می‌مانند بنابر این نیازی به ضمانت‌نامه نیست و در کمترین فرصت زمانی با اعطای یک برگه چک خودروها تحویل داده می‌شوند؛ این درحالیست که برای سال جاری 5 هزار طرح‌ مشابه در حوزه اشتغال وجود دارد که عملیات اجرایی 2 هزار طرح انجام و 600 هزار طرح اجرایی شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی