عصر بازار

هشدار پلیس فتای پایتخت به سودجویی برخی شبکه‌های اجتماعی در ماه رمضان

عصر اعتبار- رئیس پلیس فتای پایتخت به حرمت شکنان ماه مبارک رمضان که با سوء استفاده از نام موسسه‌های خیریه جهت کلاهبرداری در فضای مجازی اقدام می‌کنند، هشدار داد.

هشدار پلیس فتای پایتخت به سودجویی برخی شبکه‌های اجتماعی در ماه رمضان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، سرهنگ کاکوان گفت: اساسا برنامه ماه مبارک رمضان برای انسان‌سازی است، انسان‌های سالم خود را تبدیل به انسان‌های کامل کنند. قرآن کریم همواره انسان را به خودسازی و توجه به خود ترغیب نموده و به مؤمنان نسبت به مراقبت از راه رستگاری هشدار داده است، هدایت و ضلالت دو واژه متضادند و در سلوک و طی طریق معنا می‌یابند به تحقیق پاسداشت فضای معنوی و حفظ حرمت این ماه گرانقدر، مستلزم همکاری و اهتمام بیش از پیش همه شهروندان می‌باشد، بهترین چیزی است که در ماه رمضان تجربه می‌کنید، زمانی که مدیریت همه جوانب زندگی را با هم درنظر بگیرید کاربران گرامی با فرهنگ‌سازی و مدیریت در این حوزه می‌توان ضمن کاهش تاثیرات مخرب آن، از کارکردهای مفیدی که دارد، بهره برد.

    وی افزود: در ماه مبارک رمضان برخی از افراد شیاد و سودجو با طراحی سایت، کانال و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی درصدد تشویق و ترغیب کاربران به همکاری در امورات خیریه و کمک به خانواده‌های کم بضاعت در قالب طرح ایتام و خیرین اقدام به جمع‌آوری نذورات و وجوهات شهروندان در فضای مجازی می‌نمایند.

    سرهنگ کاکوان ادامه داد: این افراد با سوء استفاده از نام موسسه‌های خیریه و کمک به خانواده‌های نیازمند از طریق فضای مجازی‌، ایجاد صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی و درج تبلیغات در سایت‌ها با معرفی خود به عنوان عضوی از موسسه خیریه اقدام به فریب شهروندان نموده و درخواست کمک مردمی می‌نمایند.

    بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: توصیه من به کاربران محترم این است که هیچ‌گاه به کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی جهت کمک مالی به موسسه‌های خیریه و مراکز نیازمند اقدام به تبلیغ و فعالیت دارند، اعتماد و اطمینان نکنید و فقط از طریق درگاه‌هایی که این موسسه‌ها و مراکز معتبر جهت کمک ارائه نموده‌اند پس از حصول اطمینان اقدام به واریز وجه نمایید.

    سرهنگ کاکوان در پایان گفت: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی این موارد مجرمانه را اعلام نمایید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی