عصر بازار

ترزا می:

برگزیت ماموریتی ملی است

عصر اعتبار- نخست وزیر بریتانیا برای ترغیب مردم این کشور در حمایت از حزبش در انتخابات هفته آتی،‌ مساله مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را طرح و آن را ماموریت ملی نامید.

برگزیت ماموریتی ملی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، ترزا می نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه کار برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) را ماموریتی ملی نامید.

    به نوشته روزنامه استاندارد، خانم می سعی دارد در طول تبلیغات انتخاباتی که یک هفته تا برگزاری آن زمان باقی است، مساله مذاکرات کشورش با اتحادیه اروپا را مورد توجه و تاکید قرار دهد.

    با نزدیک شدن به روز انتخابات سراسری در بریتانیا، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد فاصله حزب محافظه‌کار و حزب اپوزیسیون که حزب کارگر است، کم شده و برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از شکل‌گیری پارلمان معلق دارد یعنی عدم کسب حداکثر مطلق برای هیچ یک از احزاب سیاسی است.

    خانم ترزا می بعد از آن که در مناظره تلویزیونی شب گذشته بی‌بی‌سی حاضر نشد، امروز طی سخنانی در شمال شرق این کشور تاکید خواهد کرد آینده روشن برای بریتانیا ناگهان اتفاق نمی‌افتد و برای داشتن کشوری عالی باید تلاشی ملی صورت بگیرد تا همه با هدفی مشترک در مذاکرات برگزیت حضور یابند.

    ترزا می همچنین تصریح دارد، اگر مردم بریتانیا با هم در این ماموریت ملی که مذاکرات برگزیت است کنار هم باشند، برگزیت موفق خواهد بود و فرصت‌هایی فراهم خواهد شد.

    مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلندشمالی) سال 2016 در یک همه‌پرسی رای ضعیفی به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند. حدود 51 درصد از مردم رای به خروج و 49 درصد رای به ماندن دادند و بعد از 10 ماه از زمان همه‌پرسی، دولت بریتانیا آغاز مذاکرات رسمی با 27 کشور دیگر اتحادیه اروپا را روز 19 ژوئن تعیین کرد.

    تزرا می حدود دو ماه پیش ناگهان اعلام کرد انتخابات زودهنگام در بریتانیا برگزار می‌شود تا قبل از شروع مذاکرات برگزیت، با یک دولت قوی و حداکثری در مذاکرات با دیگر اعضای اتحادیه اروپا حضور یابد.

    در آن صورت برنامه‌های خانم می برای آغاز مذاکرات برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) با یک دولت قوی، نقش بر آب خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو